Elkészült az első villanyhajtású Škoda
címkék: elektromos, frankfurti autószalon, skoda, villanyautó, vision e
Egymással szemben nyíló ajtók és B-oszlop nélküli tágas tér jellemzi a Škoda Vision E tanulmányautót, amely a Volkswagen elektromos autókhoz kifejlesztett moduláris padlólemezére épített első ilyen modell a márka történetében. Két-három éven belül érkezhet a sorozatgyártású verzió.
Az autó elejét teljes szélességében LED világítótestek uralják, valamint a hátsó lámpák és az első fényszórók is egyaránt LED technológiát vonultatnak fel. A visszapillantó tükröket az autó környezetét teljes mértékben feltérképező kamerák helyettesítik.
Az utastér tágasságát nagyban fokozza, hogy nincs kardánalagút, sem B-oszlop. A négy különálló ülés mindegyike elfordul a ki- és beszállás megkönnyítése érdekében. Számos kapacitív érintőkijelző gondoskodik az különböző adatok és a szórakoztató rendszer képének megjelenítésére. A funkciók hangvezérléssel és kézmozdulatokkal is vezérelhetők, sőt szemmozgás-érzékelővel és a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszerrel, valamint wifivel is ellátták a tanulmányautót. Külön telefontartókat helyeztek el az ajtókárpitokon.
A Škoda Vision E hajtásáért két elektromotor felel, együttesen 306 lóerős teljesítménnyel. Az összkerékhajtású gép végsebessége 180 km/óra, hatótávolsága pedig 500 kilométer. A közlekedési torlódás asszisztens jóvoltából a Škoda Vision E automatikusan araszol – gyorsít és lassít – forgalmi dugóban. A Park Assist rendszer megkeresi a parkolásra alkalmas parkolóhelyeket, sőt meg is jegyzi a vezető kedvenc parkolóhelyeit. A Vision E emellett képes a forgalom többi résztvevőjével is kommunikálni.
90-es években készült Favorit Eltra gépkocsi, amely teljesen elektromos volt (20 lóerővel), kisszériában készült – kb. 1000-2000 db gyártottak le. Szóval nem ez az első elektromos Skoda.
Hurrá,eddig 4 Skodám volt(most is az van),lehet,hogy ez lesz az ötödik?