Európa-szerte terjed az autómegosztás
címkék: autómegosztó, bmw, bmw i3, drivenow, elektromos, elektromos mobilitás, európa, közösségi
2016 nyarán európai működése ötödik évfordulójához érkezett a BMW Csoport és a Sixt közös, prémium színvonalú autómegosztó szolgáltatása, a több mint 600 000 ügyfél pedig az öreg kontinens immáron tíz nagyvárosában ülhet be a DriveNow flották járműveibe. A jövőbe mutató szolgáltatás elektromos autói mindeközben hárommilliónál is több kilométert tettek már meg világszerte, amellyel a DriveNow az elektromos mobilitás elsőszámú hírvivőjévé vált.
Európai működése ötödik évfordulóját ünnepelve a DriveNow autómegosztó szolgáltatás immáron Brüsszelbe is megérkezett, a BMW Csoport és a Sixt SE közös vállalkozását így már az öreg kontinens nem kevesebb, mint tíz nagyvárosában érik el az ügyfelek. A központi iroda nélkül üzemelő autómegosztó szolgáltatás 2016 júniusában kezdte meg működését a belga fővárosban, ahol a BMW és MINI modellek a rugalmas és spontán autómegosztás alapelve szerint a DriveNow működési területén belül bárhol felvehetők és lerakhatók.
Miután 2011 júniusában Münchenben útnak indult, prémium színvonalú mobilitási szolgáltatásaival a DriveNow folyamatosan hódította meg Európa nagyvárosait, amelyekben mára több mint 600 000 ügyfelét szolgálja ki. Az öt németországi helyszín (Berlin, Hamburg, München, Düsseldorf és Köln) mellett a DriveNow szolgáltatásai Londonban, Bécsben, Koppenhágában, Stockholmban és – e hónaptól kezdve – Brüsszelben érhetők el az öreg kontinensen. A BMW és a Sixt közös vállalkozása csak Németországban havi több mint félmillió utazást regisztrál, egy út pedig általában 8 – 15 kilométer hosszú és 20 – 40 percig tart.
Az elektromos hajtáslánccal szerelt járművek első ízben 2013 nyarán jelentek meg a DriveNow-flottában, a prémium színvonalú autómegosztó szolgáltatás azonban ma már szinte mindegyik nagyvárosban kínál BMW i3 modelleket az ügyfeleknek. A járműparkot 20 százalékban elektromos hajtáslánccal szerelt járművek alkotják, amelyek világszerte több mint hárommillió kilométert tettek már meg a DriveNow ügyfeleivel. Sőt mi több, a szolgáltatás több mint 150 000 ügyfele a DriveNow autómegosztó opcióján keresztül próbálta ki először az elektromos autók vezetési élményét.
A BMW meggyőződéssel vallja, hogy az elektromos autók közösségi megosztása nagymértékben segíti az elektromos mobilitás elterjedését, a nagyvárosok környezetszennyezésének csökkentését és a metropoliszokban élő emberek életminőségének javítását. Olyan úttörő vállalkozásaival, mint a DriveNow, a ParkNow és a ChargeNow, a BMW Csoport gyorsan alkalmazkodott a digitális szolgáltatások egyre növekvő térnyeréséhez, felismerve a jövőbeni sikerek szempontjából elengedhetetlen szolgáltatások fontosságát.
A BMW Group ebbe a sokrétű, összetett képbe illesztette be 2016 áprilisában az autómegosztó szolgáltatások jelenleg elérhető legkényelmesebb, legegyszerűbb és leggyorsabb formáját: az egyesült államokbeli Seattle városában működő ReachNow az autómegosztó szolgáltatások úttörő koncepciójának továbbfejlesztett változata, amely sofőrszolgáltatást, járműkézbesítési szolgáltatást és hosszabb időtartamú járműhasználatot is kínál, miközben saját jármű bérbeadását és zárt ügyfélkörök flotta-megosztását is lehetővé teszi.