Hat éves a BMW i3
2013-as piaci debütálása után hat esztendővel a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt továbbra is a világ első számú környezetbarát kisautója, amely rendhagyó sikertörténetével az elektromos mobilitás négykerekű ikonjává emelkedett. Piaci bevezetése óta a modell a világszerte legnagyobb darabszámban értékesített tisztán elektromos meghajtású prémium kompakttá vált, amelyet a mai napig eladott több mint 165 ezer példány igazol.
És hiába a kiemelkedő értékesítési teljesítmény, a BMW i3 évről évre új eladási csúcsot ér el. Az osztatlan népszerűségnek örvendő modell varázsereje a futurisztikus vezetési élménnyel megfűszerezett, kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságban és a belvárosi kerületek közötti ingázáson messze túlmutató, környezetbarát kvalitásokban rejlik. Mindezt az elektromos mobilitás azon első úttörői is alátámasztják, akik az elsők között ültek be a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktba és az elmúlt hat évben már több mint 200 ezer kilométert utaztak károsanyag-kibocsátás nélkül.
A BMW Csoport az elkövetkező években még tovább fejleszti a modellt és a tervek szerint egészen 2024-ig meghosszabbítja sorozatgyártását. Az iránymutató autó első tulajdonosai egybehangzóan a modell megbízhatóságát, tartósságát és egyetlen feltöltéssel is elegendő tisztán elektromos hatótávolságát hangsúlyozzák a BMW i3 legfőbb erényeiként, legyen szó akár a dél-afrikai hőségről, akár az észak-svédországi fagyokról.
A legnagyobb német autóklub (ADAC) elemzése arra is rámutat, hogy a BMW i3 nem csupán ökológiai szempontból, de gazdasági szempontból is a hosszú távon fenntartható jövőbe vezeti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az összes felmerülő költséget egybevetve a BMW i3 mintegy 20 százalékkal gazdaságosabb választás, mint a BMW bármely hasonló teljesítményű, belsőégésű erőforrással szerelt modellje.
Az alacsonyabb fogyasztás és a jobb értéktartás mellett az olcsóbb fenntarthatóság is a BMW i3 oldalára billenti a mérleget, arról nem is beszélve, hogy a tisztán elektromos prémium kompakt tulajdonosai a motorolaj-cserének és a kipufogórendszer problémáinak is búcsút mondhatnak. Sőt mi több, a lassítás a BMW i3 esetében legtöbbször intenzív fékenergia-visszatáplálással párosul, amely egypedálos vezetést tesz lehetővé.
Az i3 első tulajdonosainak gyakorlati tapasztalatai egybehangzóan azt mutatják, hogy az iránymutató négykerekű egyetlen feltöltéssel megtehető zéró emissziójú hatótávolsága még több százezer kilométer futásteljesítmény után is csupán enyhe mértékben csökken. Ez a BMW Csoport által gyártott nagyfeszültségű akkumulátorok kimagasló minőségét igazolja. 2013-as piaci premierje óta a BMW i3 egyetlen példányában sem kellett akkumulátort cserélni idő előtti elhasználódás vagy jelentős mértékű öregedés miatt.
A müncheni központú vállalatcsoport az elmúlt években az autókban elhasználódott akkumulátorok újrafelhasználási módját is kifejlesztette: az öreg energiatároló egységek fix akkumulátortelepeken kezdik meg második életüket, a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva vagy a zöld energia házon belüli legoptimálisabb felhasználását segítve. Lipcsében működő gyárának energiaellátását például szélerőművekkel biztosítja a bajor gyártó, amely a BMW i3 előszériás példányaiból kiszerelt és idő közben nagyobb teljesítményűre cserélt energiatároló egységekből álló akkumulátortelepen tárolja a zöld energiát.
Az i3-hoz 2018 negyedik negyedévében vált elérhetővé az eddigi legkorszerűbb, 42,2 kilowattóra kapacitású akkumulátor, amely a WLTP mérései szerint egyetlen feltöltéssel a hétköznapi használat során 260 kilométeres hatótávolságot garantál. Ez mintegy 50 százalékos növekedést jelent a BMW i3 2013-ban debütált első példányaihoz képest.
A BMW i3 első tulajdonosai még a tisztán elektromos prémium kompakt volánjánál töltött megannyi év után is megszállottan rajonganak a modell azonnali teljesítmény-leadásáért, az elektromos motor nyomatékáért, valamint a fékezéskor felszabaduló energiát visszatápláló, egypedálos vezethetőségért.