Ilyen villanyautót még nem látott
A Nissan Blade Glider a 2013-as Tokiói Autószalonon kísérleti járműként debütált, bepillantást engedett a Nissan elektromos autókra épülő zéró emissziós jövőképébe. A járművet továbbfejlesztették, valóságos tanulmányautót faragtak belőle, ami működő prototípusként a héten Rio de Janeiróban debütál. Ehhez fogható villanyautót még nem csináltak.
A Nissan egy mozgékony és energiatakarékos elektromos autót képzelt el, ami amellett, hogy a vezetés örömének új dimenzióit tárja fel, elektromos hajtásának és a repülőgépek aerodinamikus formáit idéző kialakításának köszönhetően szinte teljesen hangtalanul siklik.
Most, két évnyi tervezési és fejlesztési munka eredményeként a Nissan BladeGliderből izgalmas, valóságos tanulmányautó lett, ami jól szemlélteti, mire lehetnek képesek a csúcstechnológiát képviselő elektromos járművek. A BladeGlider egyben megtestesíti a Nissan „intelligens mobilitás” filozófiáját is, ami az autók használatát, hajtásrendszereit és a jövő társadalmába való integrációját fogalmazza újra, hogy az autók még nagyobb élményt nyújthassanak.
A demonstrációs modellek különleges kialakítású karosszériáját az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a stabil kezelhetőség érdekében elöl keskenyebb, hátul szélesebb nyomtávval tervezték. A megemelt övvonalú, hátulról nyíló sirályszárnyas ajtók drámai hatást adnak minden egyes ki- és beszállásnak. Az esetleges borulások esetén is védelmet nyújtó beépített szerkezeti erősítéseknek köszönhetően a BladeGlider biztonságos is.
A vezetőülés nyílhegy formában, a két kiemelkedően nagy lábteret adó utasülés között, valamivel azok előtt helyezkedik el. Az egybefüggő, keret nélküli szélvédő teljes kilátást biztosít az autó minden utasának. A Bladeglider szinte minden funkciója a kormánykerékről vezérelhető, ami szerves egységet alkot az autó sebességét, töltöttségi állapotát, az aktuális regenerációs üzemmódot és nyomatékelosztást is mutató központi kijelzővel.
A központi kijelző mellett két kisebb képernyő is helyet kapott, ezek az első kerekek mögött felszerelt, oldalra-hátrafelé néző kamerák képét mutatják. Az ajtókra szerelt visszapillantó tükrök helyett alkalmazott képernyős rendszer is javítja a BladeGlider aerodinamikai jellemzőit. Az autót hátramenetbe kapcsolva a két képernyő átvált a bukókeret hátsó részén elhelyezett kamerák képére, hogy segítse a tolatási manővereket.
A BladeGlider hajtása 100 százalékban elektromos, különleges teljesítményét a Nissan technológiai partnereként közreműködő Williams Advanced Engineering akkumulátor- és motortechnológiájának köszönheti. A demonstrációs modellek végsebessége meghaladja a 190 km/órát, és kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsulnak álló helyzetből 100 km/órára. A hátsó kerekeket két, egyenként 130 kW-os villanymotor hajtja. Az 1,3 tonnás Blade Glider összteljesítménye 200 kW (268 LE), maximális nyomatéka pedig 707 Nm.
A nyomatékelosztást alkalmazó hajtásrendszer még tovább javítja az autó kezelhetőségét azzal, hogy ideális arányban osztja szét a hajtott kerekekre jutó nyomaték nagyságát. A nyomatékelosztó rendszer automatikusan nagyobb nyomatékot juttat az ívkülső kerekekre, ha alulkormányozottságot észlel. A rendszert nem arra tervezték, hogy átvegye az irányítást, hanem hogy hozzáadjon a vezetés élményéhez, amit háromféle beállítással – kikapcsolt, agilis, illetve drift üzemmód – segít elő.
A 4,3 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,3 méter magas autót egy nagy teljesítményű, öt modulból álló, 220 kW-os lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Az akkumulátor és a villanymotorok hűtésére egyedi megoldásokat dolgoztak ki.
A BladeGlider belső kialakítása is sportos jellegét tükrözi, így mindegyik ülést négypontos biztonsági övvel látták el. Az ülések kiváló oldaltartást és lábtámaszt biztosítanak a vezetőnek és utasainak is. Az ülések emellett kellemes tapintású, textil-epoxigyanta bevonatot kaptak. Ez az erős, jól tapadó felület kényelmesen, de meglehetősen szilárdan tartja a benne ülőket.
A prototípusok kétféle fényezéssel – Cyber Green és Stealth Orange – készültek. Ugyanezek a színek láthatóak ezüstszínű fényvisszaverő anyaggal szegélyezve az üléstámlák felső részén, szembeötlő, sportos stílust kölcsönözve az autónak. Az ülések alsó része fekete, mintázott felületű anyagból készült, az ülőlapot zöld és narancssárga sávok szegélyezik.
A Nissan két BladeGlidert mutat be augusztusban Rio de Janeiróban. Az egyik statikus bemutatóautóként tekinthető majd meg az Olimpiai Parkban, míg a másik a sajtó képviselőit és a gyártó vendégeit viszi dinamikus próbautakra.
Hol van a legfontosabb hiányzó hír a cikkből!!! Töltés-töltés-töltési idők!!! Na erre lennék nagyon kíváncsi!
Várom a hiányzó adatokat!
A töltéssel valami komoly gondok lehetnek, hogy egyetlen szót sem szántak rá a cikkben!
Tisztelt autóblog szerkesztők, nagyon várom a hiánypótlásukat, ugyanis ezen adatok nélkül semmit nem ér ez a cikk!
Szerintem a legfontosabb az egy töltéssel megtett út hossza.Az elfogadható és tömeges gyártást (és vásárlást) garantáló távolság a 350-400 km.Ehhez persze kell a gyorstöltő hálózat is a benzinkutaknál…
Sajnos egyetlen szó sem esik a töltési időről az eredeti angol nyelvű anyagban sem. Valószínűleg még messze van a jármű sorozatgyártástól, ha egyáltalán tervezik piacra dobni.