Itt a jövő elektromos hajtású Dodge izomautója
címkék: charger daytona, daytona srt concept, dodge charger, hellcat
A Dodge megmutatta azt az autót, ami a jövőbe vezeti a márkát. A világ legerősebb izomautóit gyártó patinás márka két év múlva elektromossá alakítja át a palettáját, a Charger Daytona SRT Concept pedig mutatja, mire számíthatunk.
A Dodge Charger Daytona SRT tanulmány döbbenetesen jól néz ki és csak úgy süt róla a teljesítmény. Villanymotorok által előállított teljesítmény, nem pedig a jó öreg V8 által megtermelt erő, mégsem lesz senkinek oka panaszra. A 800V-os Banshee meghajtórendszer ugyanis minden tekintetben felülmúlja a Hellcat modell értékeit.
Tehát a 717 lovas Hellcatnél izmosabb autóról beszélünk, amelyben többfokozatú elektromechanikus váltómű dolgozik, jól érzékelhető váltási pontokkal. Ezenkívül a kormányon található PowerShot gombbal a sofőr rövid időre egy újabb erőlöketet hívhat le, ami még jobban meglódítja az autót. No és a hang. A Charger Daytona SRT tanulmány még egy újdonságot tartogat, az úgynevezett Fratzonic Chambered kipufogórendszert, amely akár 126 decibel erősségű hangot képes kifejteni. Igen, a Dodge kipufogórendszerrel látott el egy villanyautót, ami férfias V8-as dübörgéshez hasonló hangzást állít elő.
A Dodge Charger Daytona SRT Concept egy kétajtós kupé, amely rendkívül letisztult megjelenésű, ugyanakkor a márkára jellemző stíluselemeket és néhány forradalmi megoldást is felvonultat. Ilyen az R-Wing frontrész, amely az eredeti Charger Daytona előtt tiszteleg és mivel átfúj rajta a levegő, jelentősen fokozza a leszorítóerőt. A nyitott orr-rész közepén az új Fratzog márkajelzés világít, a nappali világítás pedig a kocsi teljes szélességében végigfut. Hátul ugyanaz a minta, körbefutó világítás, megvilágított embléma. A minimalista dizájnt erősítik a rejtett kilincsek. A 21 colos felnik egyedi kialakításúak, a légellenállást csökkentik.
A Charger Daytona SRT Concept új lejtőshátú kialakítása egyúttal funkcionálissá teszi, a kocsi nemcsak a pályák ördöge, de a mindennapokban is helytáll. A Dodge izomautói közül ennek van a legnagyobb csomagtere, a hátsó üléstámlák is lehajthatók. A műszerfal közepén egy óriási, 12,3 colos kijelző terpeszkedik, ám a fő digitális műszeregység még ennél is nagyobb, 16 colos. Mindezeket pedig még egy 8×3 hüvelykes head-up display is kiegészíti. Az utasteret alapvetően nem az óriáskijelzők, hanem a vállmagasságban körbefutó, parametrikus textúra teszi különlegessé, amely háttérvilágítást is kapott.
A kormánykerékre telepítették a PowerShot gombot és a menetmód választót, s a váltófülek sem hiányoznak. Más egyebet kapacitív gombokkal lehet működtetni.