Jön az új elektromos Kia
címkék: e-soul, elektromos, genfi autószalon, kia, kia e-soul, új e-soul
A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Kia harmadik elektromos hajtású modellje, a Kia e-Soul, amely elődjénél nagyobb teljesítményű és nagyobb hatótávot kínál. Az új e-Soul kétféle akkumulátorral választható, a nagyobbikkal akár 452 kilométert is elmehet egy feltöltéssel. Az e-Soul európai értékesítése 2019 első negyedévének végén indul, Magyarországra várhatóan 2020 első negyedévében érkezik.
Friss, vidám, jellegzetes, az új e-Soul ünnepli az első- és második generációs modellek ikonikus dizájnját és játékos karakterét. Újrarajzolt vonalaival, okos részleteivel, és speciális világítótesteivel az új e-Soul a legfuturisztikusabb, legfiatalosabb és leginnovatívabb újraalkotása elődeinek.
Az e-Soul minden külső eleme új, mégis rögtön felismerhető, mert hű maradt eredeti, azonnal felismerhető formájához. A városi crossover vonalakat erősítik az éles LED-es fényszórók, amelyeket a homlokfal felső részébe integráltak. A lökhárítók és a tömör panel a hűtőmaszk helyén dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A töltőcsatlakozó egy kisméretű fedél alatt érhető el az autó elején. A fényszórók alatt hosszúkás alakú LED-es ködfények váltották le az előző Soul EV kerek lámpáit.
Oldalnézetben az e-Soul sziluettje tisztán megmaradt, de a finom változtatások az arányokon és néhány részleten magabiztosabbá teszik a megjelenést. 4195 mm-es hosszával az új e-Soul 55 mm-rel hosszabb, mint elődje, 2600 mm-es (+30 mm) tengelytávval, és 15 mm-rel hosszabb első túlnyúlással. A hatást tovább fokozza az új hátsó oszlop és annak alakja. Az ablakok hátrafelé elkeskenyednek, uszony formájú elem helyettesíti az eddigi hegyes formát az ablaksor végén. Hátul a csomagtér ajtaján a karosszéria ‘szigete’ megmaradt. Fényes feketével keretezve ez az elem modernebb, és feltűnő új LED-es lámpák fogják közre. Extraként SUV csomag is rendelhető, amely merészebb keréktárcsákkal és egyedi oldalsó küszöbburkolatokkal fokozza a vizuális hatást.
Az e-Soul belül is olyan életteli, mint kívül. A belső kapható fekete és szürke szövettel és mű- vagy valódi bőr kárpittal, kontrasztos világosszürke varrással és metálszínű ajtóborítással. A fekete szövetkárpitos modellek elérhetőek az opcionális Zöld vagy Arany csomaggal is, amelyekben zöld vagy arany kontrasztot ad a varrás és az ajtókárpit. Piros csomag is rendelhető, ehhez fekete bőr belső társul, sportos piros varrással és ajtókárpittal.
Az e-Soul elérhető vezeték nélküli telefontöltővel is, fűthető és hűthető első ülésekkel és Harman Kardon hangrendszerrel. A szélvédőre vetített kijelző folyamatosan jeleníti meg a fontos információkat, köztük a navigáció jelzéseit és az autó sebességét.
Az új Kia e-Soult Európában kizárólag elektromos autóként árusítják majd, két különböző hatótávú hajtáslánccal. A vevők választhatják a 64 kWh-s és az alap 39,2 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátort, amelyek jóval hosszabb hatótávot kínálnak, mint a kifutó Soul EV. A telep energiasűrűsége 250 Wh/kg, így 25%-kal több energiát képes tárolni. A teljesítmény is javult, a jelentősen erősebb villanymotor 395 Nm nyomatékot szolgáltat, 39%-kal többet, mint korábban.
A 64 kWh-s akkumulátorcsomag 150 kW-os (204 LE) elektromos motort táplál, és képessé teszi az e-Soult, hogy egy feltöltéssel akár 452 kilométert tegyen meg (WLTP kombinált mérés). A 64 kWh-s akkuval felszerelt kivitelek fogyasztása mindössze 157 Wh/km a WLTP kombinált mérés alapján. Az indításakor azonnal rendelkezésre álló 395 Nm-es nyomatékkal a 64 kWh-s e-Soul 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. A csúcssebesség 167 km/óra. A gyengébb kivitel 9,6 másodperces százas sprintet és 156 km/órás végsebességet produkál.
A 39,2 kWh-s akkumulátor egy 100 kW-os (136 LE) motort hajt. 395 Nm-es csúcsnyomatékkal és 23%-kal nagyobb teljesítménnyel rendelkezik, mint a kifutó Soul EV. Egyetlen feltöltéssel 277 kilométert tehet meg a kocsi, a fogyasztása pedig 145 Wh/km (WLTP), amivel a világ legjobb energiahatékonyságú autói közé tartozik. A kombinált töltő rendszer (CCS) gyorstöltője alapáras mindkét modellhez. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel mindkét akkumulátorcsomag újratölthető 20%-ról 80%-ra 42 perc alatt.
Az e-Soul modellben egy sor energiavisszanyerő technológia is működik, hogy a hatótáv a lehető legnagyobb legyen. Ezek közé tartozik a hőszivattyú rendszer, amely az autó hűtőrendszerének hőjét hasznosítja. A másik az egyedi szellőző és légkondicionáló rendszer, amely szükség esetén csak a vezetőülés környezetében tartja fent a légcserét. Az alapfelszerelés része az energia-visszanyerő fékrendszer is, amely a kormány mögötti kapcsolófülekkel működtethető. A vezető öt különböző fékerőszint közül választhat, (“nincs”, erősség 1-től 3-ig, és “egypedálos üzemmód”) attól függően, hogy milyen energia-visszanyerési szintre és lassító erőre vágyik. Az utóbbi biztosítja a finom megállást anélkül, hogy használnánk a fékpedált.
A sofőr a vezetési stílusához vagy az útviszonyokhoz is igazíthatja az autót. Választhat a ‘Normál’, ‘az Eco’, az Eco+’ és a ‘Sport’ üzemmód közül. A két Eco mód energiatakarékos beállításokkal maximálja a hatótávolságot, míg a Sport a motor- és a kormányreakciókat is élesebbé teszi. A Normál üzemmód okos egyensúlyt teremt az Eco és a Sport között. Az új e-Soul a Soul első generációja, amely teljesen független multi-link hátsó felfüggesztéssel készült. Ez váltja fel az első és második generációs modellek hátsó csatolt lengőkarjait.
Egy sor továbbfejlesztett kiegészítő fokozza a biztonságot, javítja a vezetési élményt és biztosítja a használat egyszerűségét. Az e-Soul első európai modellként a Kia új UVO Connect telematikai rendszerét is megkapja. Az UVO része a Kia Live rendszer, amelyet a 10,25 colos TFT LCD kijelzőben, az e-Soul középkonzolján helyeztek el. A rendszer saját SIM kártyát használ, hogy autózás közben adatokat szerezzen, és azokat folyamatosan frissítse – élő közlekedési információk, időjárási előrejelzések, érdeklődési pontok és parkolási információk – beleértve a szabad helyeket, az elhelyezkedést és az árakat is. Az UVO rendszer azt is megmutatja, hogy hol lehet a járművet tölteni és hogy éppen van-e ott elérhető töltő, illetve hogy az autóval műszakilag kompatibilis-e az elérhető rendszer.
Az UVO második eleme az UVO App, amely Androidos és Apple készülékeken is működik. Az applikáció tájékoztat a jármű állapotáról és az aktuális utazásról, fontos részleteket bemutatva. Az alkalmazás egy sor távszolgáltatást is kínál. A felhasználók távolról is el tudják indítani a légkondicionáló rendszert (előfűtve vagy előhűtve az autót) vagy az utazással kapcsolatos utasításokat küldhetnek az autónak még elindulás előtt. Az alkalmazás emellett lehetővé teszi, hogy távolról ellenőrizzék az akkumulátor töltöttségét és a képernyőn keresztül megállítsák vagy visszavegyenek a töltésből. Az applikációval az autó helye is ellenőrizhető. Az e-Soulban történő bevezetését követően a Kia UVO Connect technológia már a közeljövőben elérhető lesz a Kia más európai modelljeiben is.
A 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer alapként nyújtja a Bluetooth-kapcsolatot, az Apple CarPlayt és az Android Autót. Továbbfejlesztett osztott képernyős megjelenítésével lehetővé teszi, hogy a felhasználók különböző jármű információkat kezeljenek és ellenőrizzenek egy időben, vagy számos dolgot egyszerre jelenítsenek meg a kijelzőn. A középkonzoli nagy képernyőt kiegészíti a műszerpanel 7,0 colos TFT-LCD-je a vezető előtt.
Passzív és aktív biztonsági rendszerek sora biztosítja, hogy a vezető és az utasok a lehető legnagyobb biztonságban legyenek minden utazás során. Az elérhető technológiák közé tartozik az ütközés-elkerülő, a holttérfigyelő, a dugóban araszolni is képes adaptív tempomat, a sávtartó, a fáradtságérzékelő, valamint a fényszóró asszisztens is. Emellett rendelkezésre áll a Kia második szintű autonóm, önvezető technológiája is, sávkövetővel, gyorsulás ellenőrzővel, és az elöl haladó autó követésén alapuló fékezéssel és irányítással. Emellett az e-Soulban elérhető a tolatókamera, a parkoló asszisztens és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető elektronika is.
Az új e-Soul a Kia Gwangju üzemében készül, Koreában. Egyes európai piacokon 2019 tavaszától indul az értékesítés, Magyarországra várhatóan 2020 első negyedévében érkezik az autó. Mint minden Kia modellre, az e-Soulra is 7 éves vagy 150 000 km-es garancia vonatkozik, amely a villanymotorra és az akkumulátorra is érvényes.
A töltés ugyan olyan .os maradt, mint a korábbi modellekben! Tehát ez a KIA is csak akkor lesz valóban egy kitűnő jármű, amikor megfelelő 100%-os gyorstöltéssel lesz felszerelve!