/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Nissan villanyautója

2013. március 08. 16:55   |   Autoblog
címkék:  

Az eddig eladott 50 000 darabos példányszámnak köszönhetően a LEAF a világ legkeresettebb elektromos járműve. A Nissan azonban nem ül a babérjain, több mint 100 ponton módosította az autót. A hatótávolság 175-ről 199 kilométerre nőtt, a töltési idő a felére csökkent, ráadásul olcsóbb is lett. Hazánkban májusban mutatkozik be az autó, ára 9 millió forint körül lesz.

Bár nagy vonalakban hasonlónak látszik ahhoz az autóhoz, amely a tisztán elektromos hajtású autók közül elsőként nyerte el az Európai Év Autója díjat, az új Leaf külseje átfogó fejlesztéseket és javításokat takar. A fejlesztett területek közé tartozik a megnövelt hatótávolság, a nagyobb újrahasznosíthatóság, a nagyobb belső tér és a nagyobb töltési teljesítmény.

Az új Leaf hatótávolságát a valós használatban az autó egyetlen külső módosítása is növeli: ez pedig az első hűtőrács finom átdolgozása, amely a légellenállási együttható (Cd) értékét az eredeti 0,29-ről még tovább, 0,28-ra csökkentette. Az új Leaf hatótávolsága az Új Európai Vezetési Ciklus (NEDC) tanúsítványa szerint 199 km, az előző modellé 175 km volt. A töltőt is áthelyezték a Leaf hátuljából a motorháztető alá, így a csomagtartót 40 literrel sikerült megnövelni. Ez egy átlagos, repülőgépre felvihető kézipoggyász mérete. A csomagtartó most 370 liter.

A Nissan figyelmes tervezési munkája az autó elején található töltőcsatlakozóra is kiterjed. Az új LED lámpának köszönhetően a vezető már nem csak a közvilágításra számíthat, ha a járművet éjszaka szeretné az áramforráshoz csatlakoztatni. A töltő csatlakozót átdolgozták a használhatóság és a biztonság növelése érdekében, és a kioldó mechanizmus már elektromos kapcsolót alkalmaz. Ezen kívül a töltőkábel rendelkezik egy elektro-mechanikus reteszelő szerkezettel, így a továbbiakban nincs szükség a kábel kézzel történő rögzítésére a járműhöz.

A Leaf megjelenése óta lényegesen kibővült a töltőinfrastruktúra, és az utóbbi 12 hónapban is jelentősen nőtt az autót értékesítő és szervizelő Nissan márkakereskedések száma. A 2012-es Genfi Autószalon idején például 150 Nissan Leaf márkakereskedés volt egész Európában, és mindössze 195 gyorstöltő, amely alkalmas volt az akkumulátor 80%-os feltöltésére 30 percnél rövidebb idő alatt. Ma, alig 12 hónappal később, 1400 márkakereskedés és több mint 600 gyorstöltő áll rendelkezésre, míg a hagyományos nyilvános töltők száma 12 000-ről több mint 20 000-re nőtt.

A mai napig 200, részben a márkakereskedésekben, részben pedig stratégiai helyszíneken található gyorstöltő üzembe helyezése köszönhető a Nissannak, és a vállalat tervei között szerepel ennek a számnak a megháromszorozása az elkövetkező 12 hónap során.

Az ügyfelek elégedettségének növelését szolgálja az akkumulátorokra vonatkozó új, átfogó garancia. Ez amellett, hogy öt év/100 000 km garanciát biztosít az akkumulátorok anyaghiba és kivitelezés miatti meghibásodása esetén, tartalmaz egy „állapotromlási” záradékot is, amely a fokozatos kapacitáscsökkenés esetén nyújt fedezetet.

Az Európában az év közepétől kapható új Leaf fontos mérföldkövet jelent a Nissan globális zéró-emissziós törekvéseiben. Hamarosan csatlakozik majd hozzá az NV200 kizárólag elektromos meghajtással működő változata, az e-NV200, kishaszonjármű és hétüléses kombi változatban is. Folyamatban van az e-NV200 alapján kialakítandó elektromos üzemeltetésű taxik fejlesztése is. Az Infiniti elektromos változata 2015-re várható.

A Leaf kínálatába háromféle felszereltségi szintet is bevezetnek (Visia, Acenta és Tekna). A Visia változat alacsonyabb, belépő árszintet képvisel, míg a Tekna modellek az eredeti modellnél több kiegészítőt tartalmaznak az alapfelszereltség részeként. Hazánkban várhatóan nem lesz elérhető a teljes európai felszereltségi skála, a végső kínálat és árak 2013 májusában válnak elérhetővé. Az indulóár 9 millió forintos nagyságrendben várható.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/