Újabb villanyhajtású Volkswagenek érkeztek
SUV-kupé modellel bővül a Volkswagen tisztán elektromos meghajtású ID. portfóliója; Magyarországon is megjelent az ID.5 és az összkerékhajtású, sportosabb kivitel, az ID.5 GTX. A kupé formával a modell nemcsak az elektromos kínálatot szélesíti, hanem egy új piaci szegmensbe is bevezeti a Volkswagen márkát.
Május 27-én, az idei Automobil & Tuning Show-n mutatta be a Volkswagen az új elektromos modelljét, az ID.5-öt, mely a GTX kivitellel együtt már elérhetővé is vált a márka konfigurátorában. Az ID.3 és az ID.4 sikere utána a Volkswagen bízik abban, hogy az impozáns dizájnnal és fejlesztésekkel piacra kerülő ID.5 tovább emeli majd a márka ID. családjának hírnevét.
Az ID.5 a márka MEB platformjára épült, csakúgy, mint a Volkswagen többi elektromos modellje. Újdonság az elődökhöz képest, hogy az ID.5 már az új, 3.0-ás ID. szoftvergenerációval érhető el, mely lehetővé teszi a felhőből történő, „over-the-air” frissítést, azaz azt a szolgáltatást, hogy bizonyos szoftverfrissítéseket otthon, szervizbe látogatás nélkül is elvégezhetnek az ID.5 tulajdonosok. Ez pedig nem csupán kényelmi szempontból fontos, hanem azért is jelentős, mert a Volkswagen így egy lépéssel közelebb került azon Accelerate stratégiájában megfogalmazott víziójához, miszerint szoftverorientált mobilitási szolgáltatóvá válik a jövőben.
Az ID. szoftver legújabb generációja a töltéssel kapcsolatban is számos előnnyel jár. Egyenáramú töltőhöz csatlakozva, az ID.5 a 77 kWh-s akkumulátorral, akár 135 kWh maximális kapacitással is képes tölteni, így akár 9 perc töltési időt takaríthat meg az előző verzióhoz képest. Ez azt jelenti, hogy az ID.5 29 perc alatt, az ID.5 GTX pedig 36 perc alatt töltődik fel a következő 390, illetve 320 kilométerre.
Az ID.5 hátsókerék-meghajtású és egy elektromotor hajtja, míg a kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy villanymotor lendíti mozgásba. Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát, mely az ID.5 esetében akár az 520 kilométert, míg az ID.5 GTX esetében a 490 kilométert is elérheti.
A Volkswagen várakozása szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. A járművenkénti széndioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A vállalat a „Way to ZERO” stratégiájának keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni. Az új ID.5 és az ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek.
Az új ID.5 hazánkban bruttó 20 915 630 forintos ártól érhető el, míg az ID.5 GTX alapára bruttó 23 666 450 forint.