/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Egy nyugdíjas Pikes Peak versenyző

2018. április 29. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A Volkswagen hamarosan visszatér a Pikes Peak autós hegymászó versenyre, tehát a cég már régebben is igyekezett becserkészni a 4300 méter magas képződményt, méghozzá egy kétmotoros, 653 lóerős 1987-es Golf II-vel, ám végül nem sikerült. Ezt az autót restaurálták most.

Hamarosan bemutatkozik a teljesen elektromos Volkswagen I.D. R Pikes Peak versenyautó, amivel szeretnék bebizonyítani a németek az elektromos meghajtás rátermettségét, azonban nem ez az első modell, amellyel a VW megpróbálta legyőzni a 4300 méteres magasságot.

1987-ben egy Golf II-esből hat hónapnyi megfeszített munkával sikerült egy brutális teljesítményű, de ultrakönnyű szörnyeteget készíteni: a mindössze 1020 kilogramm öntömegű versenygépet két darab GTI 16V turbómotorral szerelték, amelyek összesítve 653 lóerőt (480 kW) termeltek, s mivel mindegyikhez külön váltót csatoltak, így első-, hátsó- vagy összkerékhajtású is lehetett a Golf.

A gyakorlások során rögtön bizonyította rátermettségét, ugyanis Jochi Kleinttel a fedélzetén a negyedik legjobb időt érte el, mindössze egyetlen motort használva a kettőből, a fő versenyszámban azonban az utolsó kanyarok egyikében végzetes hiba jelentkezett, ugyanis eltört a váltó, így fel kellett adni a futamot.

Bár az autóról az elmúlt húsz évben nem hallottunk, a VW most elővette, s teljes egészében restaurálta eredeti állapotára annyi különbséggel, hogy a biztonság kedvéért a motorokat „csak” 260 lóerőssé tették, így az összteljesítmény 500 lóerő körül lett. S, hogy milyen volt fénykorában, arról az alábbi videó árulkodik:


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/