/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

115 lóerős az Opel új háromhengerese

2013. október 08. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

Az Opel mindent elárult új háromhengeres benzinmotorjáról. A tiszta üzemű, csendes és sima járású 1,0 literes SIDI Turbo magasabb szintre emeli a háromhengeresek működési kultúráját, amikor jövőre bemutatkozik az Opel ADAM erőforrásaként. Nemcsak gazdaságos és környezetbarát, hanem bársonyos finomsággal is dolgozik, felülmúlva nem egy nagyobb négyhengerest.

A „zseb-erőmű”, méreteit meghazudtolva, 115 LE teljesítményt fejt ki, nyomatéka 166 Nm, 1800 és 4,700/perc között. Úgy húz, hogy alacsony fordulatszámról jobban gyorsít azonos lóerejű motoroknál, miközben sokkal kisebb a fogyasztása és a CO2 emissziója. Ha például az Opel jelenlegi 1.6-os szívómotorjával hasonlítjuk össze, az új 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) ugyanannyi lóerőt ad le, miközben nyomatéka 30 százalékkal nagyobb, fogyasztása pedig 20 százalékkal kisebb.

Technikája a legmodernebb – nagynyomású közvetlen befecskendezés, ultra-kompakt feltöltő, folyamatosan változó vezérlés és könnyű építési mód jellemzi, a hengerfejbe integrált kipufogócsonkkal. Hangmérnöki intézkedések egész sora járul hozzá suttogó hangjához, például az akusztikus motorblokk, az olajteknőben elhelyezett kiegyensúlyozó tengely, a befecskendező rendszer és a főtengely szerkezeti elszigetelése, a fogazott vezérműlánc és a zajszigetelő motorburkolat. A hengerfej különlegessége az alumíniumöntvénybe integrált, vízhűtéses kipufogócsonk. Általa gyorsan melegszik fel a motor, nem kellenek tömítések a kipufogónyílásoknál, ami az élettartam javára válik, és könnyebb elhelyezni a motort az autó elejében.

Az 1.0 SIDI Turbo az első tagja annak az új, 1,6 liter alatti három- és négyhengeres motorcsaládnak, amely az erős, de csökkentett méretű hajtóművek iránti igényeket elégíti ki. Jövőre debütál az Opel Adamban, együtt az új, hatfokozatú sebességváltóval. Valamennyi járműalkalmazásban hozzá tartozik majd a start/stop funkció, kombinált CO2 emissziója várhatóan jelentősen kisebb lesz 100 g/km-nél.

Az 1.0 SIDI Turbo erősen húz, nyomatéka 30 százalékkal múlja felül az Opel jelenlegi 1,6-os szívómotorjáét, miközben egyformán 115 LE a csúcsteljesítményük. A 166 Nm nyomatékmaximum széles sávban, 1800 -4700/perc között áll rendelkezésre, míg a legnagyobb teljesítmény 5200/percnél. Ugyanakkor étvágytalan is, 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt az 1,6-osnál. Az Opel Adamban a CO2 emissziója 100 g/km alatt marad, ami megfelel 4,0 l/100 km kombinált fogyasztásnak. Ennek kulcstényezője a nagynyomású közvetlen befecskendezés, amely mindig pontosan a megfelelő mennyiségű benzint adagolja.

Az 1.0 SIDI Turbo bevezetése a legutóbbi lépés az Opel hajtómű-portfóliójának alapvető megújításában, amelynek során 13 új motor jelenik meg 2012 és 2016 között, egy sor új erőátvitellel együtt. A program már megkezdődött az új közepes lökettérfogatú benzines és dízel család 1,6-os változatának elkészítésével. Most az 1.0 SIDI Turbo jött ki, mint az új, modulrendszerű, 1,6 liter alatti, három- és négyhengeres benzinmotor-család első tagja. Valamennyi az Opel korszerű szentgotthárdi gyárában készül, a benzinesek és a dízelek közös futószalagon követik egymást.

Az 1.0 SIDI Turbo jövőre mutatkozik be az Adam erőforrásaként, de globálisan felhasználható lesz sokféle GM járműben, akár nagyobbakban is, manuális vagy automatikus erőátvitellel.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/