/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták a háromajtós SEAT Leont

2013. február 13. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A SEAT magára talált és olyan autót alkotott, amely sokak szívét megdobogtatja. A kompakt kategória talán legvonzóbb tagja lett az új háromajtós SEAT Leon, amely ezúttal az SC (Sports Coupé) megjelölést kapta. Az ötajtóshoz képest 35 mm-rel rövidebb tengelytávval és sportosabb profillal rendelkező SC széles motorválasztékkal már tavasszal megérkezik a szalonokba.

Az új SEAT Leon SC nagyon jól néz ki. Karosszériájának arányai és rövid túlnyúlásai miatt mintha álló helyzetben is száguldana. A kocsi tengelytávja 35 mm-rel rövidebb, mint az ötajtós modellé, profilja pedig igen lendületes az egyedi formájú oldalablakoknak, a 19 fokkal jobban megdöntött hátsó szélvédőnek, valamint a jellegzetes, egymáshoz képest eltolt „Línea Dinámica” karaktervonalaknak. Nyomot hagy a szemlélőben a Leon tekintete is, különösen a feláras, teljes LED-es fényszórókkal, ami újdonság az alsó-középkategóriában. Az első lámpákhoz hasonlóan a hátsó fényforrások is igen tetszetősek.

A SEAT Leon SC műszerfala hozza a márkától megszokott letisztultságot, egyszerűséget, azonban az eddigieknél sokkal modernebb megjelenésű és minőségibb kivitelű. A látványt, az anyaghasználatot és az összeszerelést tekintve a Leon felzárkózott a kategória élmenőihez, értsd, közelebb került a tökéletesnek tartott és az alapját adó Volkswagen Golfhoz. Újdonságot jelentenek a nagyméretű szellőzőnyílások, valamint a műszerfal középső részén látható érintőképernyő, amely a Volkswagen csoport új generációs járműveit jellemzi. Innen irányítható a szórakoztató, a kommunikációs és a navigációs rendszer, akárcsak egy sor más funkció. Az ülések hosszú távon is kényelmesek és jó oldaltartást adnak, a csomagtartó pedig akkora, mint az ötajtós ferdehátú modellben, 380 literes.

A SEAT Leon SC a vezetői asszisztens rendszerek területén is halad a korral. Megtalálható benne többek között a sávtartó elektronika, a fáradságfigyelő rendszer, és a Volkswagen Golfban megismert multi-collision brake (többszörös ütközés fék) is.

A Leon modellek megkapják a Volkswagen csoport legkorszerűbb erőforrásait, így például az SC-ben megtaláljuk a Volkswagen Golfhoz jelenleg kapható összes TSI és TDI erőforrást. A közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltéses motorok lökettérfogata 1,2 és 2 liter között, a teljesítményük pedig 86 és 184 lóerő között mozog.

Dízel fronton az 1,6 literes, 105 lovas és 250 Nm nyomatékú TDI jelenti a belépőt, amely start/stop rendszerrel kiegészítve mindössze 3,8 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként (99 g/CO2). Később ennek az erőforrásnak a 90 lovas verziója is elérhető lesz. A népszerű 2,0 TDI egység kétféle teljesítménnyel, 150 és 184 lóerővel képviselteti magát a háromajtós Leonban. A gyengébbik nyomatéka 320, míg az erősebbiké 380 Nm. A 150 lovas aggregát átlagfogyasztása is igen figyelemreméltó, 4,1 l/100 km.

Aki benzinmotorban gondolkodik, szintén megtalálhatja a számítását. A kiváló 1,2 TSI mindjárt kétféle verzióban áll rendelkezésre, 86 és 105 lóerővel. Aztán jön a szintén príma 1,4 TSI motor 122 és 140 lóerő teljesítménnyel. A kisebbiknek 200 Nm, a nagyobbiknak 250 Nm a nyomatéka, s mindketten megelégszenek átlagban 5,2 liter benzinnel. Később érkezik egy 1,8 literes TSI egység is, 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. Motorvariánstól függően az erőátvitelt öt- vagy hatfokozatú kézi váltó, vagy a kompakt és könnyű, 6-, illetve 7-sebességes DSG duplakuplungos váltó kezeli.

A SEAT Leon SC FR modellben a SEAT Drive Profile lehetőséget ad a kormányzás, a gázreakció és a motorhang tetszés szerinti szabályzására. Eco, comfort és sport beállítás közül lehet választani, de van egy egyénileg konfigurálható mód is. Sport módban a beltéri világítás vörösre vált át. Ami a futóművet illeti, 150 lóerő motorteljesítményig elöl McPherson, hátul torziós rudas felfüggesztést alkalmaznak, az ennél erősebb modellekben viszont hátul kifinomultabb többlengőkaros felfüggesztés dolgozik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/