/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jövőre jön az Infiniti Q50

2013. január 16. 21:05   |   Autoblog
címkék:  

Új felső-középkategóriás szedánnal jelentkezett az Infiniti, amely idén nyáron kerül piacra Észak-Amerikában, és később Európába is eljut. Az M modellnél 20 centiméterrel rövidebb Q50 kezdetben kétféle hajtáslánccal lesz elérhető, egy 3,7 literes benzinmotorral és az M35h modellből ismert 364 lóerő összteljesítményű hibrid meghajtó rendszerrel.

Az Infiniti védjegyévé vált külső formajegyek között megtaláljuk a „kettős ívű” hűtőrácsot, a dinamikus, ívelt sziluettet és a félhold kivágású C-oszlopot. A frontrész határozottan agresszív hatást kelt a Q50 sport verziói esetében. Az új hűtőrács háromdimenziós szerkezeti struktúráját a hullámos hálóminta részletekbe menő kidolgozása és a krómkeret adja, miközben az egyedi fényszórók és irányjelzők éles vonalai már-már emberi tekintettel ruházzák fel az autót. A 4783 mm hosszú, 1824 mm széles, 1443 mm magas és 2850 mm tengelytávú Infiniti Q50 kifejezetten jól néz ki; sportosabb, mint az M modell. Áramvonalasabb is, alaktényezője mindössze 0,26.

Az észak-amerikai bemutatkozáskor két erőforrás lesz kapható a modellhez, amelyekhez később, a globális piaci bevezetéskor csatlakoznak új motoropciók. A Q50 kifinomult 3,7 literes, alumínium, DOHC-vezérlésű 24 szelepes V6-os benzinmotorja 320 lóerővel és 360 Nm-es csúcsnyomatékkal, a szelepek nyitási idejét folyamatosan szabályozó rendszerrel, valamint változó szelepvezérléssel és –emeléssel rendelkezik.

A másik hajtáslánc, az Infiniti Direct Response Hybrid hibridrendszer intelligens, két tengelykapcsolós vezérléssel rendelkezik. Egyesíti magában a 3,5 literes, alumínium DOHC-rendszerű 24 szelepes V6-os benzinmotorból és a kompakt, réteges lítium-ionos akkumulátorokból nyerhető erőt az innovatív ’egy motor/két tengelykapcsoló’ vezérléssel. A V6-os erőforrás 306 lóerős teljesítménye és 350 Nm-es csúcsnyomatéka mellé a fejlett 68 lóerős villanymotor 270 Nm-es nyomatéka társul. A hibridrendszer összteljesítménye 364 lóerő, amivel komoly gyorsításokra és mégis visszafogott fogyasztásra képes.

Mindkét Q50 hajtáslánc erejét elektronikusan vezérelt 7-sebességes automataváltó továbbítja a kerekekhez, amelyet manuálisan is irányíthatunk a kormányoszlopra szerelt magnézium váltófülek segítségével. A Q50 mindkét erőforrása hátsó- és intelligens összkerékhajtással is elérhető.

Az új Q50-hez az Infiniti újdonsága, a közvetlen adaptív kormányzás (Infiniti Direct Adaptive Steering) is elérhető. Négy különböző kormányzási beállítás adott, a sofőr kedve szerint választhatja meg a szervo-rásegítés erejét és a kormánymű áttételét.

A vezetői asszisztens rendszerek között megtalálható a teljes sebességtartományban működő intelligens sebességtartó automatika, a ráfutás veszélyre figyelmeztető rendszer, a holttér-figyelés, a tolatáskor idegen objektum felbukkanására figyelmeztető rendszer, valamint a fejlett aktív sávtartó rendszer, amely kamera alapú sávfelfestés-érzékelést használ, hogy segítse a sávokon belül történő vezetést és fokozza a jármű egyenesfutását. A rendszer a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer részeként nem csak akaratlan sávelhagyáskor korrigál, de apró kormányzási korrekciókkal a kisebb útfelület-változások és az oldalszél esetén is segít.

A kabinban teljesen új, tökéletesen testre szabható digitális környezet fogadja a beülőket. A rendszer a jármű i-Key intelligens kulcsán alapszik, mely négy sofőr beállításait is képes tárolni. A “my car knows me,” azaz az „autóm ismer engem” funkciónak köszönhetően az i-Key intelligens kulcs képes a vezető azonosítására, továbbá az üléspozíció, a fűtés és hűtés, a szórakoztató berendezés, a navigációs és telematikai rendszerek korábban megadott beállításainak automatikus lehívására. A beállítások egyszerű megadására vagy a korábbi jellemzők módosítására az innovatív, kettős képernyős érintőfelületen keresztül nyílik lehetőség. Emellett a középkonzolon található vezetési üzemmód-szabályozóval azonnali lehetőség van a motor, a sebességváltó és a kormányzás jellemzőinek szabályozására.

A szokványos interfészekkel ellentétben a Q50 nem csupán egy, de egyenesen két kapacitív érintőképernyővel bír. A legfőbb funkciókat koncentráltan a felső képernyőn kezelhetjük, beleértve az olyan gyakran használt alkalmazásokat is, mint például a navigációs rendszer. A további tartalmak az alsó képernyőre csoportosulnak. A két felület oly módon működik együtt, hogy például a navigációs térkép megtekinthető a felső képernyőn, miközben az alsó monitoron az úti célt tápláljuk be, vagy a kiemelten érdeklődésre számot tartó pontok között böngészünk. A tulajdonosok letölthetnek további programokat, frissíthetik, szinkronizálhatják alkalmazásaikat okostelefonjaikon és USB-s adathordozóikon keresztül.

A nagyvonalú utastér tágas első és hátsó fejteret kínál. A csomagtartó hasznos űrtartalma a 3,7 literes V6-os modell esetén 510 liter, míg a hibrid hajtásláncú változat 400 literes mutatóval bír.

Az Infiniti Q50 hivatalos értékesítése az Egyesült Államokban és Kanadában a nyár elején veszi kezdetét. A Q50 ezután az Infiniti további globális piacain is megjelenik, és az adott régiók speciális igényeihez igazodva további hajtásláncok is csatlakoznak majd a kínálathoz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/