/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ránk kacsint a Volvo XC90

2014. augusztus 12. 15:20   |   Autoblog
címkék:  

Már csak két hét van hátra a Volvo rendkívül népszerű szabadidőautójának, az XC90-nek a leleplezéséig. A Volvo még egyszer utoljára kiadott egy közleményt, amiben ismét új dolgokat tudhatunk meg a svédek eddigi legfejlettebb modelljéről és részletfotót is mellékeltek. Ezen láthatjuk az XC90 megkülönböztető „Thor kalapácsa” menetfényét.

Megtudtuk, hogy a két hét múlva Stockholmban útjára induló vadonatúj XC90 lesz a Volvo kínálatában az első olyan modell, amely a saját fejlesztésű SPA variálható padlólemez-rendszeren alapszik. Ez a Volvo négy éve tartó házon belüli fejlesztésének eredménye, amely a cég 11 milliárd dolláros átalakítási tervének sarokkövét jelenti. A technológia a vadonatúj XC90 modellel debütál, idővel azonban a Volvo összes modellje ezzel készül majd.

Az SPA variálható padlólemez-rendszer kétféle előnnyel is jár. Egyrészt szabad kezet ad a Volvo mérnökeinek és formatervezőinek, hiszen megengedi új formatervezési elemek kidolgozását és bevezetését, mialatt világújdonságnak számító biztonsági megoldásokat is lehetővé tesz. Ráadásul még jobb vezethetőséget kínál, miközben megnöveli az utasteret, és a legújabb internet alapú autós szolgáltatásokat is nyújtja.

Másrészt az SPA variálható padlólemez-rendszer azt is megváltoztatja, ahogyan a Volvo a jövőben autókat épít majd, hiszen lehetővé teszi, hogy különböző komplexitású autók, hajtásláncok, elektromos rendszerek és technológiák jelentős méretgazdaságossággal illeszkedjenek ugyanabba a padlólemez-rendszerbe.

Az SPA variálható padlólemez-rendszer esetén megszűnnek az olyan korábbi formatervezési korlátok, mint a tengelytáv, a túlnyúlás, a jármű és az orr magassága. Az új technológia csökkenti a súlyt, javítja a súlyelosztást és az utazási kényelem feláldozása nélkül növeli a vezetési élményt. Az SPA variálható padlólemez-rendszer az autó utasterét illetően is nagyobb rugalmasságot biztosít. Az új XC90 újító szellemű formatervezéssel kialakított üléseket kapott, amelyek helyet szabadítanak fel a második és a harmadik sor utasainak, és tágas hétüléses autóvá teszik ezt a modellt.

A második és a harmadik sor valamennyi ülése csúsztatható, így nagyobb lábtér nyerhető a harmadik sor utasainak, illetve szükség esetén a rakodótér is megnövelhető. A harmadik sor ülései a kategórián belül is kiemelkedő kényelmet nyújtanak a 170 cm testmagasság alatti utasoknak.

Az új XC90 nemsokára a Drive-E motorok széles kínálatával választható, amelyek mindegyike a teljesítmény és az üzemanyag hatékonyság egyedülálló kombinációját képviseli. A kétliteres, négyhengeres dízel motorok moduláris családja a különböző szintű turbófeltöltéssel lefedik az erő és a forgatónyomaték minden szintjét, beleértve az üzemanyag-takarékos változatokat is.

A kínálat csúcsát képviselő XC90 „Twin Engine” változatban a kétliteres, négyhengeres, kompresszoros és turbófeltöltős benzinmotor villanymotorral egészül ki, amelyben a mintegy 400 lóerős teljesítménnyel és 60g/km széndioxid (CO2) kibocsátással (NEDC) páratlan módon egyesül az erő és a tiszta működés. Az SPA variálható padlólemez-rendszernek köszönhetően az utastér vagy a csomagtér csökkentése nélkül is lehetséges a villanymotor későbbi integrálása.

Az SPA variálható padlólemez-rendszer az innovatív elektromos technológiát is magába foglalja, amelynek köszönhetően az autó nagyságrendekkel intelligensebb. Úgy tervezték, hogy könnyebben integrálhatóak legyenek az új technológiákon belül olyan gyorsan változó területek, mint a mikroprocesszorok, különböző érzékelők és kamerák. Mindez megkönnyíti a baleset-megelőzési, illetve multimédiás és internetes megoldásokat biztosító technológiák bevezetését.

Az új technológiának a termékhez kötődő jelentős előnyökön túl iparági hasznai is vannak. Használata lehetővé teszi, hogy azonos modulokból, illesztőegységekből, variálható rendszerekből és alkatrészekből rugalmas gyártási rendszeren készült modellkínálatot fejlesszen a Volvo. Ez azt jelenti, hogy a 60-as modellsorozattól felfelé valamennyi autó ugyanazon a gyártósoron készülhet.

A Volvo emellett ma leleplezte az új XC90 szabadidőautó „arcát” is, amelynek jellegzetességei között szerepel a formatervezési csapat által „Thor kalapácsának” elkeresztelt T alakú menetfény, melynek formája Thornak, a mennydörgés északi istenének kalapácsára hasonlít.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/