/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Világsiker a magyar kormánymű

2014. szeptember 25. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

A világ vezető autógyárai már évek óta felfigyeltek azokra a speciális elektromechanikus kormányrendszerekre, amelyeket a ThyssenKrupp budapesti központjában fejlesztenek, ezek a rendszerek ma már világszerte több mint egymillió személyautóban találhatók meg az utakon.

Tesztelés a ThyssenKrupp Presta Hungary-nél – Fotó: Polónyi István

A mintegy 350 fős magyar fejlesztőközpontot – ahol a ThyssenKrupp „Steering” üzleti egységén belül egyedüliként zajlik szoftverfejlesztés – szakterületén a világ legjobbjai közt tartják számon. A központ gazdasági jelentősége azért meghatározó, mert egyrészt tovább integrálja Magyarországot az autógyárak finom gazdasági ökoszisztémájába, másrészt a fejlesztés a legnagyobb hozzáadott értéket képes előállítani. A ThyssenKrupp például a BMW, a Daimler, és a General Motors kínai joint venture vállalata, az SGMW számára is fejleszt kormányrendszereket Magyarországon.

Igazi nagyhatalom lett Magyarország a jövő kormányrendszereinek fejlesztésében: a liechtensteini központú, a világ autókba szerelt kormányoszlopainak negyedét adó ThyssenKrupp ”Steering” üzleti egységhez tartozó budapesti kompetenciaközpont közel 300 mérnöke a világ egyik legjobb csapatának számít.

A mérnökök olyan elektromos kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ez a rendszer csak akkor fogyaszt energiát, ha a kormányt elforgatják, ezért alkalmazása autótípustól függően akár 0,3 literes üzemanyag-megtakarítást is jelenthet száz kilométerenként, másrészt olyan biztonsági és kényelmi funkciók elérését teszi lehetővé, mint az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens; ráadásul megbízhatóbb a hagyományos kormányszervóknál.

A magyar kompetenciaközpontban fejlesztik és tesztelik az elektromechanikus kormányrendszerek elektronikus vezérlőegységeit. A több lépcsős folyamat végén az integrált rendszereket funkcionálisan is teljesen letesztelik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Petrik Péter
2014-09-25 - 09:09

Remélem nem fogok mellé, de az én nyolc éves Suzuki SX4-s kocsimban gyárilag elektromos szervokormány van. Akkor mi ebben az új ?


*/