Startech Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
Kisebb plasztikai beavatkozások, némi ültetés, egy kis szíverősítés, és mindjárt kész a terepjáróból lett aszfaltbetyár.
A Startech igen sikeres plasztikai műtétet hajtott végre a Jeep új Grand Cherokee-ján. A módosítások minimálisak, de mivel sok kicsi sokra megy, az átalakítások eredménye egy merőben más autó lett. Kicserélték az első köténylemezt, a hátsó lökhárító alatt pedig a sportkipufogók impozáns csövei kandikálnak ki. A 20 colos felniket a Monostar szállítja, rajtuk 265/45-ös méretezésű Pirelli abroncsok feszülnek. A küszöbök alól LED-ek világítják meg az autó melletti területet, segítvén ezzel a sötétben történő ki- és beszállást.
A munka természetesen nem állt meg az optikai kipofozásnál, hanem a motortérbe is “bekukkantottak” a tunerek. Ki gondolná, hogy már az amerikai autók világában is annyira kezd eluralkodni a dízelmotorok hódítása, hogy a tuningcégek sem a nagy benzineseket veszik kezelés alá, sokkal inkább az öngyújtós erőforrásokat.
A Grand Cherokee-t ugyanis egy szép, 5,7 literes V8-as benzinessel is beguríthatták volna műhelyükbe a Startech szakemberei, de ehelyett ők a háromliteres turbódízel erőforrással foglalkoztak. A remek V6-os gázolajos egyébként a Mercedestől származik, és egy egyhetes teszt keretében már nekem is volt szerencsém hozzá a Jeep Grand Cherokee-ban: kiváló masina, 218 lóereje és 500 Nm-es nyomatéka bőven elég a nagy vas lendületes mozgatásához, de azért látványos gyorsításokhoz még kéne egy kis kraft.
Nos, a Startech is így gondolta, és egy SD6 nevezetű teljesítménynövelő csomaggal áldották meg a motort, ezen kívül új – részecskeszűrővel ellátott – kipufogórendszert is csatoltak hozzá. Az izmosítás eredménye plusz 70 lóerő és 80 Nm nyomaték, a végső adatok tehát: 262 lóerő és 580 Nm. Utóbbit 1600 és 2800 percenkénti főtengelyfordulat között folyamatosan biztosítja a motor. A gyorsulás és a végsebesség is javult: 8,5 másodpercet igényel a 100 km/órás sprint, a végsebesség pedig 210 km/óra.