/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Elektromos sportlimuzin forradalmi technológiával

2014. március 14. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Quant e-Sportlimousine, egy villanyhajtású szedán, amely különleges nanoFlowCell energiatárolási technológiájával újat hoz az elektromos mobilitás világába.

Az 5,25 méter hosszú, 2,2 méter széles és 1,35 méter magas Quant e-Sportlimousine minden kerekét egy 231 lóerős villanymotor hajtja, ezért a kombinált teljesítménye 925 lóerő. Így hiába 2,3 tonna a súlya, 2,8 másodperc alatt gyorsul fel százra és elméletben eléri a 380 km/órás végsebességet. Elképesztő számok, de amitől mégis igazán érdekes az autó, az a nanoFlowCell energiatárolási technológiája. A Svájcban kifejlesztett nanoFlowCell rendszer eltér minden maitól, például hússzor annyi töltést tud tárolni, mint a villanyautókban ma elterjedt lítium-ion akkumulátorok. Emellett könnyű, nincsenek benne mozgó alkatrészek és nemesfémek, valamint nem tartalmaz ártalmas anyagokat.

A Quantban két darab 200 literes tartályt helyeztek el, amiben elektromosan töltött folyadék van. Ezeket két szivattyú előre keringteti egy üzemanyag-cellába, ahol egy membrán szétválasztja a két folyadékot, de a keletkezett feszültséget átengedi a hajtáslánchoz. 600 volt feszültségen és 50 amper áramerősségen a rendszer folyamatos 41 lóerőt biztosít, tehát ötször olyan hatékony, mint a lítium-ionos megoldások. Az elérhető hatótávolság is az ötszöröse lehet.

A limuzin egyébként megjelenésével is nagy feltűnést keltett a cég genfi standján: két hatalmas sirályszárnyas ajtaja és 1,7 méteres oldalablakai vannak, teteje és hátsó szélvédője „buborékos”, nincsenek B-oszlopai, a kerekei pedig 22 colosak. Az utastérben négy különálló ülés van, amelyek között valódi faborítású konzol fut végig. A műszerfal egy nagy, 1,25 méter széles és 16 centiméter magas szélesvásznú kijelző. Az infotainment rendszer Android alapú, egy mobil applikációval az autó alapfunkciói, többek között a légkondicionáló berendezés, távolról is vezérelhetők, a különféle vezetési statisztikák és navigációs funkciók pedig okostelefonról is elérhetők.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Straub Sándor
2014-03-22 - 16:46

Tisztelt DG!
A cikkben találtam néhány furcsa ellentmondást! Az autó súlya 2.3 tonna, “Emellett könnyű….”, akkor a tartályok ilyen nehezek, annak ellenére, hogy nem veszélyes az elektrolit a környezetre? A rendszer teljesítménye 30 kW, mitől lesz a kombinált teljesítmény 925 lóerő? Talán a cikkben nem említett energia tároló szuper kondenzátoroktól, amelyek az akkumulátorokat helyettesítik a rendszer legfontosabb részeként. Maga az autó számomra lényegtelen, amit tudni szeretnék az a kondenzátorok térfogata, súlya és legfőképpen az ára. Továbbá, hogy a rendszer normális utcai méretben ( 60-80 kW kombinált teljesítménnyel ) is működő képes-e?! Üdvözlettel Straub Sándor

djgodo
2014-10-10 - 16:02

Aki írta, vagy sík hülye a fizikához, vagy nem nézi hova mit ír 🙂


*/