Elektromos sportlimuzin forradalmi technológiával
A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Quant e-Sportlimousine, egy villanyhajtású szedán, amely különleges nanoFlowCell energiatárolási technológiájával újat hoz az elektromos mobilitás világába.
Az 5,25 méter hosszú, 2,2 méter széles és 1,35 méter magas Quant e-Sportlimousine minden kerekét egy 231 lóerős villanymotor hajtja, ezért a kombinált teljesítménye 925 lóerő. Így hiába 2,3 tonna a súlya, 2,8 másodperc alatt gyorsul fel százra és elméletben eléri a 380 km/órás végsebességet. Elképesztő számok, de amitől mégis igazán érdekes az autó, az a nanoFlowCell energiatárolási technológiája. A Svájcban kifejlesztett nanoFlowCell rendszer eltér minden maitól, például hússzor annyi töltést tud tárolni, mint a villanyautókban ma elterjedt lítium-ion akkumulátorok. Emellett könnyű, nincsenek benne mozgó alkatrészek és nemesfémek, valamint nem tartalmaz ártalmas anyagokat.
A Quantban két darab 200 literes tartályt helyeztek el, amiben elektromosan töltött folyadék van. Ezeket két szivattyú előre keringteti egy üzemanyag-cellába, ahol egy membrán szétválasztja a két folyadékot, de a keletkezett feszültséget átengedi a hajtáslánchoz. 600 volt feszültségen és 50 amper áramerősségen a rendszer folyamatos 41 lóerőt biztosít, tehát ötször olyan hatékony, mint a lítium-ionos megoldások. Az elérhető hatótávolság is az ötszöröse lehet.
A limuzin egyébként megjelenésével is nagy feltűnést keltett a cég genfi standján: két hatalmas sirályszárnyas ajtaja és 1,7 méteres oldalablakai vannak, teteje és hátsó szélvédője „buborékos”, nincsenek B-oszlopai, a kerekei pedig 22 colosak. Az utastérben négy különálló ülés van, amelyek között valódi faborítású konzol fut végig. A műszerfal egy nagy, 1,25 méter széles és 16 centiméter magas szélesvásznú kijelző. Az infotainment rendszer Android alapú, egy mobil applikációval az autó alapfunkciói, többek között a légkondicionáló berendezés, távolról is vezérelhetők, a különféle vezetési statisztikák és navigációs funkciók pedig okostelefonról is elérhetők.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)
Tisztelt DG!
A cikkben találtam néhány furcsa ellentmondást! Az autó súlya 2.3 tonna, “Emellett könnyű….”, akkor a tartályok ilyen nehezek, annak ellenére, hogy nem veszélyes az elektrolit a környezetre? A rendszer teljesítménye 30 kW, mitől lesz a kombinált teljesítmény 925 lóerő? Talán a cikkben nem említett energia tároló szuper kondenzátoroktól, amelyek az akkumulátorokat helyettesítik a rendszer legfontosabb részeként. Maga az autó számomra lényegtelen, amit tudni szeretnék az a kondenzátorok térfogata, súlya és legfőképpen az ára. Továbbá, hogy a rendszer normális utcai méretben ( 60-80 kW kombinált teljesítménnyel ) is működő képes-e?! Üdvözlettel Straub Sándor
Aki írta, vagy sík hülye a fizikához, vagy nem nézi hova mit ír 🙂