/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A BMW i8 Roadster Genfben

2018. március 16. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A 2014-ben bemutatott BMW i8 hibrid sportautó palettájára az új Roadster is megérkezett. Elektromos vászontetejével a kétüléses modell a határtalan szabadság, a vérpezsdítő teljesítmény és az alacsony fogyasztású mobilitás egyedülálló kombinációját váltja valóra.

Nem csak teljesen új modellek bemutatásáról szólt a 88. Genfi Autószalon, hanem a már korábban leleplezett, ám élőben még nem látott példányokat is kiállították a gyártók. Így kerültünk testközelbe egy új BMW i8 Roadsterrel is.

Nyitott állapotban az autó széles teteje teljes egészében a két ülés mögé húzódik, a tetőmozgató mechanika rendkívül kis helyre, merőleges pozícióba hajtja hátra a vásznat. A 15 másodpercet igénylő művelet egészen 50 km/órás sebességig végrehajtható, a tető lenyitására pedig a hátsó ablak körülbelül 30 millimétert megemelkedik, amely így szélfogóként funkcionál. A két ülés mögött nyitott tetővel nagyjából 100 literes csomagtér kínálkozik.

A modell elkészítésekor számtalan helyen alkalmaztak könnyű, de erős anyagokat a mérnökök. Például a keret nélküli sirályszárnyas ajtók szénszál-erősítésű műanyagból készültek, alumínium külső borítással. De szénszál-erősítésű műanyagból készültek a nagyméretű keresztmerevítőkkel ellátott küszöbök is, a karosszéria merevségét pedig az első és a hátsó tengelyen egyaránt toronymerevítők fokozzák. Az új BMW i8 Roadster saját tömege 1595 kilogramm, amely a nyitott tetős sportautók mezőnyében kedvező érték és mindössze 60 kilogrammal múlja felül az i8 Coupét

Új a lítium-ion akkumulátor, így a villanymotor számára több energia áll rendelkezésre, miközben maximális teljesítménye plusz 9 kW-tal 105 kW-ra/143 lóerőre nőtt. Alapértelmezett módban a hajtáslánc aktiválásakor először a villanymotor lép működésbe (ez az első kereket mozgatja), amellyel a tisztán elektromos meghajtás immáron egészen 105 km/órás sebességig fenntartható (az első BMW i8 esetében maximált 70 km/órával szemben). A belsőégésű erőforrás csupán efölött, illetve intenzívebb gyorsulásnál kapcsolódik be a hajtásba, majd egyenletesen tartott tempónál ismét kikapcsol. Az eDrive gomb megnyomásával az elektromos meghajtás egészen 120 km/órás sebességig fenntartható. Az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint az új BMW i8 Coupé egyetlen feltöltéssel 55 kilométert, míg az új BMW i8 Roadster 53 kilométert képes megtenni.

A hátsó tengelyt mozgásban tartó benzinmotor is átfogó optimalizáláson ment keresztül. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres erőforrás maximális teljesítménye 231 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 320 Nm. A motorok összteljesítménye 374 lóerő, amely a Coupét 4,4, a Roadstert pedig 4,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből százas tempóra. Az elektronika mindkét modell végsebességét 250 km/óránál maximálja. A NEDC mérései szerint a Roadster 2,1 liter benzinnel beéri 100 kilométerenként.

A Roadster utasterében elefántcsont / fekete kéttónusú bőrkárpitot találunk. Az opcionális extrafelszereltségek listája a Halo utastéri kialakítással, valamint az Amido fekete/E-Copper rézmetál kárpitozást kínáló Accaro utastéri kialakítással bővül. Az alapfelszereltség része a váltófülekkel felszerelt, multifunkciós bőr sportkormány, az elektromosan állítható és fűthető ülések, a multifunkciós műszerfali kijelző, a Surround View funkcióval kiegészített Driving Assistant csomag, a BMW Display Key okoskulcs, illetve a BMW Professional navigációs rendszer is beletartozik. Az extrafelszereltségek közé a Head-Up kijelző, a BMW Laserlight lézerfényszóró és az akusztikus gyalogosvédelem is felkerült.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/