A nap képe: A kézi váltós szülinapi Aston Martin
címkék: a nap képe, limitált kiadás, új aston martin, valour, victor
Alapításának 110. évfordulóját ünnepli a patinás brit márka, melynek apropóján egy 110 darabos szériában elérhető új modellt dob a piacra. A Valour névre keresztelt sportkupé különlegessége a hatfokozatú manuális sebességváltó és hátsókerékhajtás párosa lesz.
Limitált sorozattal ünnepli fennállása 110 évét az Aston Martin. A gyártó új modellje – melyből épp annyi készül, mint ahány éve alapították a céget – küllemében és belbecsét tekintve is a régi idők emlékeit hívja elő.
Ami a külsőt illeti, a mindössze egyetlen példányban elkészített Victor modell formáit láthatjuk visszaköszönni, így a retró hangulat uralkodik a karosszérián: kerek fényszórók, széles Aston Martin hűtőmaszk, kidomborított motorháztető, 40-50 éves kupé sziluett, kacsafarok hátsó szárny, dupla buborék tető, illetve 21 collos, méhsejt szerkezetű alufelnik egyaránt a régi idők autóit idézik.
Ez persze ne tévesszen meg senkit, a Valour a legmodernebb kiegészítőkkel rendelkezik: szénszálas elemek a tömeg alacsonyan tartása érdekében, LED világítás elől-hátul, hatalmas diffúzor, karbon kerámia tárcsafékek elől 410, hátul 360mm-es rotorokkal, no és természetesen a géptető alatt dolgozó duplaturbós V12-es is tele van mai megoldásokkal. A Vantage-ben is dolgozó 5.2 literes aggregátot 700 lóerő (515 kW) és 690 Nm csúcsnyomatékról 715 paripára (526 kW) és 753 Nm-re húzták a mérnökök, s bár nincsenek hivatalos információk a menettulajdonságokról, a V12 Vantage 3,4 másodperces százas sprintidejét és 322 km/órás végsebességét könnyedén hozhatja a Valour.
A modell legérdekesebb része a hátsókerék-meghajtás mellett a hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, mely ugyancsak a régi technika szerelmeseit hivatott megszólítani, hisz a kuplungpedál manapság egyre kevesebb új autóban található meg. Az utastér persze a harmadik pedálon és a fából készült sebességváltó gombon túl is tartogat finomságokat: szénszálas ajtóbetétek és kagylóülések – utóbbiak gyapjúrost mintát kaptak, melyet az 1959-es Le Mans győztes DBR1 inspirált.
Az utcainak mondott sportmodellt úgy hangolták, hogy szükség esetén a versenypályákon is megállja helyét, így Sport, Sport+ és Track vezetési módok közül lehet választani, ami a gázreakciót, nyomatékszabályzást és a három kipufogó által gerjesztett hangokat egyaránt változtatja, de az adaptív futómű és a teljesen új kormányzás is az élményfaktor növeléséért felel.
A Valour az újkori Aston Martinok között az egyik legritkább darab lesz, hiszen csak 110 példány készül belőle világszerte. Árazása ismeretlen, de azt már tudni lehet, hogy az első modellek az idei év végéig megérkeznek tulajdonosaik garázsába.