/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A legdrágább Peugeot

2021. június 28. 07:01   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Ki gondolná, hogy egy ’80-as évekből származó Peugeot 158 millió forintot érhet? Nos, a 205 Turbo 16 példány esetében, erre kell számítani, pláne, ha még teljesen fel is újították. Csupán az autó megtekintéséhez bankszámlakivonat szükséges rajta a megfelelő egyenleggel.

A ralizás őskorában még szigorú feltételek mellett nevezhették a gyártók modelljeiket. A Peugeot a 205-ös kisautót választotta a világbajnokságon szerepléshez, mellyel együtt járt a homologizációs szabályok szerint az is, hogy a raliautóból utcán is használható példányokat kell készítenie a franciáknak, méghozzá minimum 200 darabos szériában.

Így született meg a 205 Turbo 16, egy középmotoros, turbófeltöltős, négykerekű rakéta, mely 1984-es megjelenésekor egyike volt a legnagyobb élvezettel vezethető autóknak. A Peugeot egyébként egész pontosan 219 darabot készített belőle, melyek közül nem tudni, hány maradt fenn az utókornak, ám az biztos, hogy egy újszerű, hibátlan darab került eladósorba a Luxury Car Consulting kínálatában.

A szóban forgó modellről nem árult el sokat az értékesítő, sőt, a titkolózás oly hatalmas, hogy képeken is csak egy másik 205 T16 látható, a 450 ezer eurósra (158 millió forint) taksált modellt nem nézhetjük meg monitoron keresztül. Mitöbb, a személyes megtekintéshez előbb a megfelelő összeggel rendelkező bankszámlánk kivonatát és igazolványunk másolatát kell elküldeni a cég részére.

Ez egyébként bevett szokás a százmilliós vagy épp milliárdos értékű luxusautók esetében, ám azok között nem szokott Peugeot szerepelni. Akárhogy is, még 2017-ben, amikor nem voltak ennyire elszállt árak, egy hasonló példány 184 760 euróért (65m Ft) talált gazdára egy árverésen, most egy másik ilyen autót 400 000 euróért hirdetnek – bár az elvileg a Ferrari F1-es csapatának korábbi főnöke, Jean Todt autója volt, így az egyetlen fehér alapszínű, versenymintás darab a szériából (a többi mind Winchester szürke fantázianévvel illetett ezüstben pompázott.

Hogy mit is tud egy ilyen T16-os? A csomagtartó és a hátsó üléssor megsemmisítésével szereltek a mérnökök egy 1775 köbcentis négyhengeres, tizenhat szelepes turbófeltöltős benzinmotort az első ülések mögé, amely a még manapság is kellemesnek ható 200 lóerő (147 kW) mellett 255 Nm csúcsnyomatékot facsar ki magából. Ez 6 másodperces százas sprintet és 210 km/óra feletti végsebességet tesz lehetővé, a kiváló tömegeloszlás és összkerékhajtás miatt az igazi móka azonban kanyargós utakon kezdődik.

Habár próbálták meghagyni külsejét relatíve szolidnak, a hatalmas légbeömlő, a nagyobb és szélesebb kerékívek, a bukócsövezés, a B oszloptól felnyíló hátsó ajtó messziről árulkodik arról, hogy itt valami nagyon durváról van szó – és nem csak az árát illetően…

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/