/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A legmodernebb öreg Mustang

2020. augusztus 22. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Nem létezik ehhez hasonló idős, mégis fiatal Ford Mustang. A Ringbrothers által kezelésbe vett autó kívülről csak egy igényesen megépített klasszikusnak tűnik, a lemezek alatt azonban minden modern földi jóval találkozhatunk.

Kevés olyan ikonikus autó létezik a Földön, mint a ’60-as évek Ford Mustangja. Még azok is rögtön felismerik, akiket amúgy az autós világ cseppet sem érdekel.

Nem egy gyakori darabról van szó, a makulátlan példányok csillagászati árakon cserélnek gazdát – hisz mégis csak több mint ötven éves a legfiatalabb is közülük.

Egy 1967-es Mustang Fastback került most eladósorba, amely azon túl, hogy hibátlan, temérdek modern fejlesztést kapott a Ringbrothers jóvoltából. Az amerikai cég a kasztnin kívül lényegében mindent lecserélt, így többek között szénszálas motorháztetőt és csomagtérajtót rakott az izomautóra, de az eltüntetett kilincsek, átalakított hűtőrács, rövidebb lökhárítók és természetesen a 19 collos háromrészes fekete-króm felniszett sem a gyári kiadás sajátja. A külsőt a rézszínű, szürke kiegészítőkkel ellátott fényezést teszi teljessé, nem véletlen a projekt neve sem: Copperback – a réz és Fastback szavak angol összemosásából. Még a fékrendszert érdemes megemlíteni, ugyanis elől 15 collos, hátul 14-es lyuggatott és mart tárcsákba harapnak a többdugattyús nyergek.

Ami a belsőt illeti, szinte rá sem ismerni a Mustang eredeti énjére, pontosabban épp annyi maradt meg belőle, amennyi szükséges – viszont az is finom bőrbe bújtatva. Először is, a műszerfal a klasszikus óracsoportokkal továbbra is hirdeti az izomautó örökségét, míg a lapított aljú kormány tökéletesen harmonizál a kéttónusú – fekete-barna – bőrözéssel. Az indításról immáron start gomb gondoskodik, de az ablakok szintén gombnyomásra lépnek működésbe. A kagylósított ülésekben négypontos biztonsági övek őrzik az utazókat. Fontos megjegyezni, hogy a kasztni munkálatati jóval megelőzik az utasterét (utóbbi csak pár éve készült el), így nem csoda, hogy színes érintőkijelzőt is találunk a fiatalított Mustangban.

A meghajtásról a Roush Performance 427 köbinches, vagyis 7.0 literes V8-as aggregátja gondoskodik alumínium hengerfejjel, elektronikusan vezérelt befecskendezéssel, kerámiabevonatos Magnaflow leömlőkkel. A hátsó kerekek felé egy önzáró differenciálművel megspékelt Tremec ötfokozatú kézi kapcsolású váltó továbbítja a teljesítmény, melyről pontos értéket sajnos nem tudunk, de valahol 4-500 lóerő között lehet.

A 2007-ben indított projekt célja a restomod, azaz a régi külsőben modern ellátmány szerintünk tökéletesen sikerült, ám hogy mennyit ér ez a Mustang rajongóknak, azt rájuk bízzuk, ugyanis az autóra a Bring A Trailer oldalán lehet licitálni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/