/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: egy fantasztikus Porsche Speedster

2019. október 17. 18:15   |   DG
címkék:  

Rod Emory klasszikus Porschéknak ad új életet. Modernebb technikával látja el őket, miközben kínosan figyel arra, hogy az eredeti géneket megőrizze. Ez a különleges Emory 1959½ Transitional Speedster az 50-es évek Speedster modelljeinek szellemét idézi fel.

Ehhez a projekthez az alapot egy sérült 356-os kupé adta, melynek a teteje súlyosan megrongálódott és javíthatatlanná vált. Az Emory Motorsport így egy különleges nyitott tetős 356-ost alkothatott, amely a klasszikus Speedsterekre emlékeztet.

A 356 Speedstert 1954 és 1958 között gyártották, 1959-ben a Convertible D, azaz a kabrió modell követte a sorban. Az ügyfél mindenképpen nyitott tetős autót szeretett volna, Rod Emory pedig rájött, hogy az 1956 és 1961 között gyártott 356 A és B kupé nyugodt szívvel alávethető a „Speedster kezelésnek”. Levágott tetővel, alumínium hátsó fedéllel és bukókeretet takaró lemezzel a kupéból a klasszikus Speedsterre erősen emlékeztető kabrió faragható.

Az autóra szorosan illeszkedő színre fújt lökhárítókat, szokatlan, fordított szellőzőkkel ellátott motorházfedelet és kilincs nélküli első fedelet is szereltek, amely az üzemanyagbetöltő-nyílásnak is helyet ad. A 68 literes üzemanyagtartályt ugyanis a kocsi orrában helyezték el. Az akvamarin metál fényezés korhű, miként az 5 x 15 colos Tecnomagnesio kerekek is.

Az Emory 1959½ Transitional Speedster jóval erősebb is, mint eredeti kivitelében, 1600 helyett ugyanis épített 2400 köbcentis erőforrás dolgozik benne. A 2,4 literes négyhengeres, Weber 48 IDA karburátorokkal etetett Emory-Rothsport Outlaw-4 boxermotor 205 lóerőt ad le, ami többszöröse az eredeti teljesítménynek. Négyfokozatú manuális váltóművön keresztül adja át az erejét a hátsó, 195/65 méretű Dunlop abroncsoknak. Mivel az Outlaw Speedster csupán 840 kilogrammot nyom, a vezetési élmény valószínűleg parádés.

Természetesen a felfüggesztést és a fékrendszert is az új teljesítményszinthez hangolták. Állítható Koni gátlók és stabilizátorrudak gondoskodnak a gyors kanyarvételről és a precíz irányíthatóságról, míg az egyedi tárcsákból és nyergekből felépülő fékrendszer 911-szintű lassítási képességet ad.

A Speedster kabinja spártai és funkcionális, ugyanakkor rendkívül stílusos. Fekete szőnyegezés, piros bőrkárpitozás és fakarimájú kormány teremtenek klasszikus hangulatot. Az utasok Speedster stílusú ülésekben foglalhatnak helyet, a sofőr pedig904-stílusú körműszerekről olvashatja le a legfontosabb adatokat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/