/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a 115 milliós forintos Subaru

2020. július 19. 15:25   |   Autoblog
címkék:  

A 90-es évek végén és a 2000-es évek elején gyártott japán sportautók értéke az utóbbi időben meredeken elkezdett emelkedni. Az egyik legkiválóbb és legritkább gép, a Subaru Impreza 22B STi például az egyik legdrágább modellé lépett elő. Ezért a mindössze 430 kilométert futott példányért például 295 ezer fontot kérnek, ami több mint 115 millió forint.

A Subaru a 40. születésnapját és a sorban harmadik FIA WRC konstruktőri világbajnoki címét megünnepelendő, 1998-ban piacra dobta az Impreza WRX 22B STi kétajtós kupét. A különleges modellből összesen 400 darabot gyártottak a japán piacra, majd még 24 darabot exportpiacokra. A japán kontingens gyakorlatilag órák alatt elfogyott; az Egyesült Királyságba pedig összesen 15, Ausztráliába 5 darab jutott el.

A 22B STi több szempontból is különleges autó volt. Egyrészt 2 literes helyett 2,2 literes turbómotor hajtotta (EJ22G), amely 280 lóerőt és 363 Nm forgatónyomatékot adott le. Az IHI töltővel szerelt, kovácsolt dugattyúkkal szerelt blokk a valóságban ennél azonban jóval többet tudott, elképesztő lendülettel mozgatta a csupán 1270 kilogrammos kétajtós Imprezát.

A 22B STi nemcsak potensebb erőforrásával hívta fel magára a figyelmet, hanem egyedi kék fényezésével és kiszélesített sárvédőivel is, amelyek egyenesen a WRC raliautótól származtak. Az emiatt 8 centiméterrel szélesebb 22B STi emellett egyedi motorháztetőt, WRC stílusú első lökhárítót és egyedi hátsó légterelő szárnyat viselt. A felfüggesztést a Bilstein szállította, a fékek elöl 4-, hátul 2-dugattyúsak voltak. A kerekek méretét 16-ról 17 colosra növelték, és kerámiatárcsás szinterkuplungot is beszereltek.

Érthető tehát, hogy ha felbukkan egy 22B STi a használtautó-piacon, akkor azért csillagászati összeget kérnek. A rekorder bizonyosan ez a gyári állapotú, nem átalakított 22B STi, amelyet a brit Appreciating Classics árul. Az autót Japánból importálták 1998-ban és csak néhány alkalommal használták. Órája 270 mérföldet mutat, ami 432 kilométer. Kívül-belül makulátlan állapotban van, utasterében még a jellegzetes Subaru Impreza illat is felfedezhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/