Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a 190-es Mercedes, aminek nincs párja

2018. június 09. 12:25   |   DG
címkék:  

A többség szemében a Mercedes 190-es sorozatának csúcsát a legendás 2.5-16 Evo II jelentette, ám létezett egy annál is gyorsabb modell, amelyet a Brabusnak köszönhetünk. A tuningcég a szedán határait kitolva egy motorsport inspirálta, lekönnyített gépet alkotott, amelyet 3,6 literes soros hathengeres erőforrás vitt.

A híres Mercedes-tuner neve mellett rendszerint a planéta legbrutálisabb utcai csillagos modelljei sorakoznak; az ügyfél akár 800, 900 lóerős fenevadat is építtethet magának a bottropi nemesítővel. Ez az 1988-as 190E 3.6S Lightweight azonban más tészta, személyében egy rendes utcai versenyautót tisztelhetünk.

A Brabus 190E 3.6S 1988-ban született. A műhely a motorsportok világából merített ihletet, amikor a szedánból kiszerelte a hátsó üléseket, s a helyére bukóketrecet hegesztett, előre pedig kagylóüléseket csavarozott, s megszabadította az autót a légkondicionáló berendezéstől, illetve a szigetelés nagy részétől. A soros hathengeres aggregátot ezek után 3,6 literre fúrta fel és egészen 286 lóerőig tornászta fel a teljesítményét. A 3.6S Lightweight háromtized másodperccel hamarabb gyorsult fel 100 km/órára (6,5 mp), mint a sorozat legfényesebb csillaga, a 235 lóerős 2.5-16 Evo II. A végsebessége is meghaladta az Evo II-ét, 254 km/órát tudott.

A Brabus 190E 3.6S Lightweight karrierje azonban nem úgy alakult, ahogy tervezték. Az ügyfelek ugyanis egy idő után azzal a kéréssel álltak elő, hogy a cég szerelje vissza a hátsó üléseket és a légkondicionálót is az autóba. Szépen lassan mindegyik kocsit, még a prototípust is visszaalakították. Azt, hogy a 3.6S Lightweightet mégis eredeti valójában csodálhatjuk meg, a Brabus PR igazgatójának, Sven Grammnak köszönhetjük. Gramm 2008-ban felkérte a céget, hogy építsen neki egyet az eredeti elgondolás szerint. Donorautónak egy 2,6 literes soros hathengeres motorral hajtott 190E 2.6E modellt választottak, s pontosan olyan módosításokat végeztek el rajta, mint 1988-ban.

Gramm úgy döntött, hogy tíz év után eladja az autót. A Fast Classics oldalra került fel a Mercedes, ahol olvasható a teljes története is. Az egy darabban létező Brabus 3.6S Lightweightért 131 995 angol fontot kérnek, ami körülbelül 176 ezer dollárnak felel mg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.