/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a 190-es Mercedes, aminek nincs párja

2018. június 09. 12:25   |   DG
címkék:  

A többség szemében a Mercedes 190-es sorozatának csúcsát a legendás 2.5-16 Evo II jelentette, ám létezett egy annál is gyorsabb modell, amelyet a Brabusnak köszönhetünk. A tuningcég a szedán határait kitolva egy motorsport inspirálta, lekönnyített gépet alkotott, amelyet 3,6 literes soros hathengeres erőforrás vitt.

A híres Mercedes-tuner neve mellett rendszerint a planéta legbrutálisabb utcai csillagos modelljei sorakoznak; az ügyfél akár 800, 900 lóerős fenevadat is építtethet magának a bottropi nemesítővel. Ez az 1988-as 190E 3.6S Lightweight azonban más tészta, személyében egy rendes utcai versenyautót tisztelhetünk.

A Brabus 190E 3.6S 1988-ban született. A műhely a motorsportok világából merített ihletet, amikor a szedánból kiszerelte a hátsó üléseket, s a helyére bukóketrecet hegesztett, előre pedig kagylóüléseket csavarozott, s megszabadította az autót a légkondicionáló berendezéstől, illetve a szigetelés nagy részétől. A soros hathengeres aggregátot ezek után 3,6 literre fúrta fel és egészen 286 lóerőig tornászta fel a teljesítményét. A 3.6S Lightweight háromtized másodperccel hamarabb gyorsult fel 100 km/órára (6,5 mp), mint a sorozat legfényesebb csillaga, a 235 lóerős 2.5-16 Evo II. A végsebessége is meghaladta az Evo II-ét, 254 km/órát tudott.

A Brabus 190E 3.6S Lightweight karrierje azonban nem úgy alakult, ahogy tervezték. Az ügyfelek ugyanis egy idő után azzal a kéréssel álltak elő, hogy a cég szerelje vissza a hátsó üléseket és a légkondicionálót is az autóba. Szépen lassan mindegyik kocsit, még a prototípust is visszaalakították. Azt, hogy a 3.6S Lightweightet mégis eredeti valójában csodálhatjuk meg, a Brabus PR igazgatójának, Sven Grammnak köszönhetjük. Gramm 2008-ban felkérte a céget, hogy építsen neki egyet az eredeti elgondolás szerint. Donorautónak egy 2,6 literes soros hathengeres motorral hajtott 190E 2.6E modellt választottak, s pontosan olyan módosításokat végeztek el rajta, mint 1988-ban.

Gramm úgy döntött, hogy tíz év után eladja az autót. A Fast Classics oldalra került fel a Mercedes, ahol olvasható a teljes története is. Az egy darabban létező Brabus 3.6S Lightweightért 131 995 angol fontot kérnek, ami körülbelül 176 ezer dollárnak felel mg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/