/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a 2000 lóerős Toyota GT86

2018. december 13. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Ha Toyota és soros hathengeres motor, mindenkinek a Supra jut eszébe. Mindenkinek, kivéve az ausztrál Nikki Hepburnnek, aki egy nem kevésbé ikonikus forrásból származó, de jóval kevésbé ismert blokkból építette meg több mint 2000 lóerős világverő versenyautóját.

Ez a történet nem a Suprában dolgozó JZ motorcsaládról szól, hanem a kevésbé ismert FZ szériáról. Az első generációjában 190, később akár 240 lóerőre is képes, 4.5 literes, soros hathengeres blokkot kifejezetten a Toyota luxusterepjáróiba, a Land Cruiser és Lexus LX modellekbe építették be 1992 és 2009 között, de LPG-üzemre átépített, 85 lóerőre csökkentett teljesítményű verziójával villás targoncákat is hajtott a Toyota. Már ebből is látszik, hogy a motort rendkívül hosszú élettartamra, kiegyensúlyozott működésre tervezték – ezért is ragadta meg az ausztrál Boosted86 Racing versenyistálló fantáziáját.

Luke és Nikki Hepburn négy évvel ezelőtt döntött úgy, hogy építenek egy kívül-belül Toyota dragstert. Tudatosan hanyagolták a 2JZ Supra-blokkot, így kötöttek ki a Land Cruiser erőforrása mellett. Az 1FZ szériás blokk löketét lerövidítve 3,9 literre csökkentették a lökettérfogatot. A motor minden belső alkatrészét egyedi elemre cserélték, majd embertelen méretű Garrett GTX55 turbófeltöltőt illesztettek rá. A fékpados mérések szerint a metanol üzemű motor legnagyobb teljesítménye 2003,6 lóerő, az erőt kétfokozatú Powerglide automata sebességváltó viszi át a 305-ös méretű drag radiál (azaz korlátozottan közúton is használható) abroncsokra.

A pokoli erőforrást egy egyedi csővázra húzott, széria Toyota GT86 karosszériába bújtatták, amely így 6,55 másodperc alatt teljesíti a negyed mérföldet, 349 km/h-val haladva át a célvonalon. Ez a drag radiál kategória leggyorsabb japán autójává teszi a világon, pilótája, Nikki szerint 400 méteren jó fél másodperccel gyorsabbak bárkinél. Ezt az eredményt még értékesebbé teszi a tény, hogy Nikki, aki tíz éve még okleveles könyvelőként dolgozott, mindössze öt éve kezdett versenyezni. Ez a második autója, a csapat egyetlen hölgy tagjaként pedig nemcsak a volánnál, hanem a konyhában is helyt kell állnia, hiszen ő főz a fiúkra.

Nem ez az első 2000 lóerős Land Cruiser-blokk, amivel találkozhatunk: két évvel ezelőtt a Toyota mérnökei vették kezelésbe a modell széria erőforrását. Az 5.7 literes V8-as blokkra (3UR-FE) két Garrett turbófeltöltőt szereltek, majd az egészet visszakanalazták egy ültetett futóművű Land Cruiserbe, amely 370 km/h végsebességével a világ leggyorsabb szabadidőjárműveként vonult be a történelembe.

A Boosted86 Racing drag autóját akció közben is megtekintheti az alábbi videóban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/