/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a BMW 1M CSL kupé

2014. április 01. 07:00   |   Autoblog
címkék:  

Ilyen típus sohasem gördült ki a BMW Csoport gyáraiból, a német TJ Fahrzeugdesign azonban épített egyet, melynek a BMW M3 CSL után ezt a sokat sejtető nevet adta. Nos, a fekete autó 118d-ként kezdte a pályafutását, ám a derék kétliteres gázolajos egy 5 literes V10-es motornak adta át a helyét…

A 2004-es BMW M3 CSL (Coupe Sport Leichtbau) a sztenderd M3 kupé limitált kiadása volt, összesen 1400 darab készült belőle. 3,2 literes soros hathengeres motorja 17-tel többet, 360 lóerőt adott le, míg a tömegéből 110 kilogrammot faragtak le a mérnökök, így illett rá a könnyű építésű jelző. Nos, a Frankfurt mellett tevékenykedő TJ Fahrzeugdesign a CSL szellemét kívánta feleleveníteni ezzel a kreációjával, amely a 2007-ben bemutatott 1-es kupén alapul (E82). Fél sikerrel.

Az elsősorban motorkonverziókban utazó TJ Fahrzeugdesign kihajította a takarékos 2 literes turbódízel motort a kazántérből és a helyére a legendás S85-ös V10-es egységet telepítette, amely a korábbi M5/M6 modelleket hajtotta. Ez az erőforrás gyárilag 507 lóerőt présel ki magából, ami bőven elég lett volna a kompakt BMW-nek, azonban a szakemberek 555 lóerősre húzva műtötték bele az 1-es kupé orrába. Az erő egy hétfokozatú SMG váltón keresztül zúdul a hátsó kerekekre.

Az 1M CSL 3,9 másodperc alatt éri el a százat, 12 szekundum alatt futja a kétszázat és körülbelül 36 másodperc alatt kapaszkodik fel 300 km/órára, ami nem rossz eredmény, de nem is eget rengetően kiváló. Erre a jelentős saját tömeg ad magyarázatot: hiába a szénszálas tető és spoilerek, az 1M CSL 1575 kilogrammot nyom. Máskülönben az autó rendkívül jól néz ki; alaposan kiszélesített kerékjárataiban 19 colos fekete BMW M felnik forognak, mögöttük az X6M fékei teljesítenek szolgálatot, az ültetésről és a kiváló úttartásról pedig KW Clubsport futómű gondoskodik. A teljes átalakításért azonban irdatlan összeget kér a TJ Fahrzeugdesign, 85 ezer eurót kell leszurkolni érte.

 

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/