/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Citroën elektromos furgonja

2020. május 12. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën bemutatta tisztán elektromos kompakt furgonját, az ë-Jumpyt. A Jumpy tisztán elektromos változata a céges ügyfelek számára a városokon belül, és vidéki környezetben is konkrét közlekedési megoldást nyújt. Segítségével minden vállalkozó másképp végezheti üzleti tevékenységét, és az energetikai átállásból is kiveheti a részét. Az új ë-Jumpy 2020 második felétől kezdődően érkezik a kereskedésekbe (Magyarországon 2021-től várható).

A Citroën 2020-ban nagyszabású offenzívába kezdett, melynek célja a márka haszongépjármű-kínálatának villamosítása. A Citroën a céges ügyfeleknek szóló elektromos kínálatát tovább bővítve 2021-re szeretné elérni, hogy minden haszongépjárműve rendelkezzen elektromos változattal. Ezt szolgálja a most bevezetésre kerülő új ë-Jumpy, majd a Jumper és a Berlingo Furgon tisztán elektromos változatai, melyek 2020 második felében, illetve 2021 folyamán várhatók.

A 2016-ban piacra dobott és eddig közel 145 000 példányban eladott Citroën Jumpy kínálatát a céges elvárásoknak való maximális megfelelés érdekében a márka nemrégiben fejlesztette tovább. A nagy rakodókapacitással bíró Citroën Jumpy jól felépített kínálattal rendelkezik. Az 5 változat közül 3 új (Worker, Driver és CityVan), és mindegyik valamilyen speciális használatnak felel meg. Ilyenek az építkezések (megemelt felfüggesztés, motorvédő lemez, megnövelt hasznos terhelés, Grip Control), a hosszú utak (a kényelmet és a biztonságot szolgáló különböző vezetéssegítő rendszerek) és a városi használat (fürgébb és mozgékonyabb kialakítás). Az említett változatok révén a Citroën Jumpy a változatos igényű céges ügyfelek megkerülhetetlen partnere lett.

A Jumpy tisztán elektromos változata kívülről a bal első sárvédőn elhelyezett töltőnyílásról ismerhető fel. A jármű további külső megkülönböztető jegyei a hűtőrács közepén található záróelem és a hűtőrácstól jobbra, valamint a bal hátsó ajtón elhelyezett új „ë” felirat.

A PSA többféle meghajtást lehetővé tévő EMP2 platformjára épült elektromos Jumpy-hoz két különböző teljesítményű és ezáltal különböző hatótávot biztosító akkumulátor választható. A vállalkozók szabadon eldönthetik, hogy melyik felel meg jobban a tevékenységüknek. A kisebbik, 50 kWh-s akkumulátor 230 km-es (WLTP) hatótávot biztosít (XS, M és XL méret esetén választható), míg a nagyobbik, 75 kWh-s telep 330 km-es (WLTP) hatótávot nyújt (M és XL méret esetén választható).

Az új ë-Jumpy a hagyományos változat felépítéséből adódó összes előnnyel rendelkezik. A jármű kompakt méretei ellenére gazdagon variálható, ergonomikus kiképzésű, és tágas beltérrel, számos rakodóhellyel és optimális rakodókapacitással rendelkezik, ami ideális munkaeszközzé avatja. Az ë-Jumpy háromféle hosszméretben rendelhető. Az egyedülálló, mindössze 4,6 méteres XS változattal még könnyebb bejutni a városok központjába és a parkolás is gyerekjáték. Ebben a változatban (melyhez akár 5,1 m3-es térfogat is tartozhat) az ë- Jumpy egy kimondottan kompakt furgon. A Top Rear Vision rendszerrel, első és hátsó parkolóradarral és elektromosan behajló visszapillantó tükrökkel felszerelt XS változatban minden manőver könnyebb.

Az ë-Jumpy legtöbb változata 1,90 m magas, így például mélygarázsokba is be tudnak hajtani. A vontatható teher valamennyi változaton elérheti az 1 tonnát. A hasznos térfogat – mely a hagyományos változatéhoz hasonlóan 4,6 m3 (XS méret Moduwork nélkül) és 6,6 m3 (XL méret Moduwork kabinnal) között mozog – a piac egyik legjobbjának számít. A kerékjáratok közti hasznos szélesség 1,25 m, így a raktérben EUR raklapok is elhelyezhetők.

A jármű meghajtását a villanymotor biztosítja, mely a fékezéskor és lassításkor keletkező energiát is felhasználja. A motor teljesítménye 100 kW (136 LE), forgatónyomatéka pedig 260 Nm. Három vezetési üzemmód áll rendelkezésre (Normal, Eco és Power), a maximális sebesség minden üzemmódban 130 kilométer. Az elektromos hajtásláncra és az akkumulátorra 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállás vonatkozik.

Háromféle töltési mód létezik. Töltés hagyományos hálózatról „mode 2” kábellel (otthon, a munkahelyen vagy egy parkolóban), hagyományos 8 A aljzatról, és megerősített 16 A aljzatról, mellyel felére csökkenthető a töltési idő. Gyorsított töltés előzetesen kialakított, saját vagy nyilvános 3,7–22 kW-os Wallbox töltőegységről 32 A mode 3 kábellel (opciós felszerelés) lehetséges. A 7,4 kW-os falitöltővel a 100 százalékos töltésszint elérése 8 óráig tart. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel pedig az 50 kWh-s akkumulátoron 30 perc alatt, a 75 kWh-s akkumulátoron 45 perc alatt érhető el a 80%-os töltésszint.

Az új ë-Jumpy 4 változatot is átvesz a Jumpy kínálatából és további felszerelésekkel gazdagítja azokat, a Worker változat legtöbb elemét pedig szériában kínálja: speciális futómű-beállítások, motorvédő lemez, a padlólemez alatt elhelyezett akkumulátorhoz igazodó hasmagasság. Opcióként rendelhető a megnövelt hasznos terhelhetőség és a Grip Control.

Az ë-Jumpyt a maximális kényelem érdekében változó merevségű rugókkal és a terhelés függvényében változó csillapítású lengéscsillapítókkal szerelték fel. Az utóbbi egy passzív rendszer, ahol a gépjármű hasmagasságának függvényében módosul a lengéscsillapítás. A hasznos terhelhetőség eléri az 1275 kg-ot. Az ë-Jumpyt három teljes értékű első üléssel szerelik. A speciális válaszfalnak és a felhajtható szélső utasülésnek köszönhetően 1,16 méterrel hosszabb rakodófelület alakítható ki, és ezzel 4 méterre növelhető a hasznos hosszúság.

Az ë-Jumpyn 15 vezetéssegítő rendszer áll rendelkezésre. A szegmensben egyedülálló a lábmozdulattal nyitható tolóajtók, a szabad kezes nyitó- és indítórendszer, továbbá a head-up display, de elérhető visszagurulás-gátló, fáradtságfigyelő rendszer, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, tolatókamera, táblafelismerő rendszer, sebességszabályozó/-korlátozó, és holttérfigyelő rendszer is.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/