/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Citroën imádnivaló mini strandautója

2021. december 16. 14:40   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën My AMI Buggy tanulmány egy korlátokat nem ismerő, karakteres elképzelés a szabadidő eltöltésének egyedi módjáról. Az extrovertált és színes koncepció vagánysága ellenére nagyon egyszerű és funkcionális is egyben. E teljesen rendhagyó AMI-t a Citroën mérnökei elsősorban azoknak tervezték, akik egy rendkívül karakteres és határozott egyéniségű, könnyen használható elektromos eszközre vágynak.

A Citroën My AMI Buggy Concept azokat a független szellemeket célozza meg, akik az országutakon vagy strandokon tett kirándulásokat is igazi kalandként élik meg. A praktikus tulajdonságai miatt vonzó tanulmány egy hétvégi kiruccanásokra, tengerparti nyaralásra vagy zöld környezetben való kikapcsolódásra termett közlekedési eszköz. A modell a villanyhajtásnak hála zaj és széndioxid-kibocsátás nélkül közlekedik, és mivel nincsenek ajtók, utazás közben tökéletesen eggyé válhatunk a környezettel. Az elektromos vezetés előnyei mellett a panorámatetőn át bezúduló napfényt is élvezhetjük.

A nagy, erősen barázdált kerekein stabilan ülő My AMI Buggy kifejezetten masszív, harcedzett benyomást kelt, amit az első és hátsó gallytörő rácsok, fényszórószegélyek és -védők, lökhárítók, valamint a márkajelzést hordozó plasztronok csak tovább erősítenek. Kétoldalt a szabadidős sziluett elmaradhatatlan elemei az újratervezett sárvédő-szélesítések és az ajtók alján elhelyezett védőcsövek. A tetőcsomagtartó és rajta a pótkerék szintén a kalandor jelleget hangsúlyozzák.

A tető elején elhelyezett LED-es fénysáv bátran néz szembe az éjszakával és a köddel. Álló helyzetben az általa kibocsátott fénynek és a hordozható hangszóróról szóló zenének köszönhetően igazi tábortűz körüli hangulat uralkodik. Az ajtók helyén – a Méharira emlékezve – egy rossz időben behúzható, cipzárral záródó, átlátszó vízhatlan fóliát találunk, a felső részén a hagyományos járművek üvegablakaira emlékeztető nyílással. A praktikus védőfólia eltávolítható és összetekert állapotban, a hozzá készült huzatban az ülések mögött tárolható. A szélvédő fölött a tető folytatásában egy ellenző véd az időjárás viszontagságaitól. Nyáron ugyanez árnyékolóként szolgál a tűző nap ellen.

A terepgumik és a matt arany felnik mindenféle útfelületen jó tapadást és fokozott stabilitást biztosítanak, miközben a jármű alapstílusával is jól harmonizálnak. Noha a tervezők fantáziája szabadon szárnyalhatott, végig ügyeltek arra, hogy reális és hatékony tanulmány szülessen. Egyes elemek rögzítése kimondottan kihívások elé állította a szakembereket, akik helyenként kénytelenek voltak azokat közvetlenül a csővázas alvázra erősíteni, hogy szilárdan tartsanak. Ez történt a gallytörő rácsok és a tetőre erősített pótkerék esetében is.

A My AMI Buggy Concept három színnel operál: ezek a fekete, a khakizöld és a sárga. A kempingfelszereléseket idéző fekete szín a jármű funkcionális és robusztus jellegét erősíti. A fekete különböző árnyalatai tökéletesen harmonizálnak az Anodized Khaki és a Citric Yellow árnyalatokkal, ami részleteiben finoman kidolgozott, ugyanakkor masszív összhatást biztosít. A kétszínű karosszéria határozottan dinamikus hatást kelt, az első rész Anodized Khaki, a hátsó Speckled Black színű.

Az Anodized Khaki a természet színe, az erőteljes és modern fekete kiemeli a hozzá társított színeket. A Citric Yellow színfoltok a My AMI Buggy tanulmány rengeteg fontos elemén visszaköszönnek, így az üléseken, a töltőkábelen, az ajtók grafikus kapszuláin, az útipoggyászokon és számtalan kiegészítőn. Az élénk szín a tartozékok funkcionális voltára hívja fel a figyelmet.

Az egyéni kialakítás jegyében további apró részletek színesítik az összképet. A különböző külső és belső elemeken azonos mintázatú, a jellegzetes Citroën-logót variáló csíkok és matricák tűnnek fel. A tanulmány külsején ezek a keréktárcsák díszkupakjain, a plasztronokon, az ellenzőn, az oldalsó védőlemezeken, a fénysáv tartóelemén, a lökhárítók alján és a visszapillantó tükrök mögött, belül pedig a különböző tartóelemeken, a tárolórekeszeken és a műszerfalon láthatók.

A tanulmányban az Advanced Comfort ülések új üléspárnákat kaptak, és az AMI-nál még 35 mm vastag szivacsréteg 70 mm-esre nőtt. A memóriahabbal kombinálva mindez könnyű és puha érzetet kelt. A szivacsok az üléshéjból könnyen eltávolíthatók, felcserélhetők és moshatók. A formájára nézve úszógumit idéző, két egymásra helyezett héj a strandkellékek világát idézi. A tárolóhelyek ötletesek és mobilok. Az utastérben mindegyiknek megvan a maga funkciója, de egy piknik vagy kirándulás alkalmával a járművön kívül is használhatók.

A My AMI-ból már ismerős műszerfali tárolórekeszeket a My AMI Buggy Concept tervezői teljesen újragondolták. A tárolók fölött egy mattarany fémrács húzódik, amely megakadályozza a tárgyak elmozdulását. A tanulmányhoz külön útitáska-kínálat tartozik, melynek minden egyes darabja szervesen illeszkedik a belső térbe. Az övtáskát egy mágnes tartja a kormánykerék közepén kialakított mélyedésben, de a pántnak köszönhetően övön is hordható. A műszerfal alatti tárolóhelyen az AMI-hoz ajánlott kézipoggyász helyett egy visszahajtott tetejű matróztáska található, melyet alul egy csőváz tart, hogy ki ne boruljon. Az ajtók egy jópofa nyomógombbal nyithatók, és akárcsak az AMI-ban, ellenkező irányban nyílnak.

A My AMI Buggy Concept tanulmány elsődleges célja az örömszerzés és az emberek szabadság, kikapcsolódás és nonkonformitás iránti vágyának a kielégítése. Nem lenne meglepő, ha többen felvennék a Mikulásnak írt kívánságlistájukra. Stílustanulmányként a My AMI Buggy felvillant egyet az AMI lehetséges arcaiból, megmutatja, hogy milyen formát ölthet ez a Citroën töretlen felfedezőkedvéről árulkodó, rendhagyó közlekedési eszköz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/