Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a dűnejáró Toyota Land Cruiser

2019. január 08. 11:05   |   Autoblog
címkék:  

Az Arctic Trucks és a Toyota dubai importőrének együttműködéséből született meg a világ alighanem legkiválóbb terepalkalmasságú luxusautója, vagy legfényűzőbb extrém terepjárója.

Az Egyesült Arab Emírségek meglehetősen messze esik Izlandtól. Mégis van, ami összeköti a két nemzetet: egyrészt szélsőséges természeti adottságaik, másrészt az extrém terepképességekkel rendelkező járművek iránti rajongás. Nem véletlen, hogy az izlandi illetőségű Arctic Trucks Dubaiban is nyitott bemutatótermet, illetve hogy kifejezetten ide álmodta meg eddigi talán legimpozánsabb munkáját, a Land Cruiser Extreme-et.

Az alapot értelemszerűen a Toyota sivatagi zászlóshajója adja, de nem a mifelénk ismert 150-es típus, hanem a Land Cruiser 200, amely minden paraméterében érezhetően felülmúlja kisebb rokonát, beleértve az erőforrást is: a 177 lóerős dízelmotor helyett egy 309 lóerős, 4,6 literes V8-as benzinmotor dolgozik a hatalmas jármű orrában.

Az átépítés, mint az Arctic Trucks-nál általában, egy impozáns, 51 milliméteres futóműemeléssel kezdődött. A folytatás azonban jóval visszafogottabb. A 285/60 méretű BFGoodrich terepabroncsokat egyszerű, fekete, 18 colos keréktárcsákra szerelték, a túlméretes kerekek miatt szükséges kerékívtoldatokat pedig a lehető legdiszkrétebben valósították meg, a fényezett idomokat rejtett patentok rögzítik a karosszériához.

Nem véletlen az arisztokratikus megjelenés: a 3,3 tonnás öntömegű óriás modell luxuslimuzinokhoz méltóan vezethető. A terepabroncsok gördülési hangja része az élménynek, de ha valaki mégis inkább kirekesztené a külvilág zajait, a 9 colos központi érintőképernyőről vezérelhető audiorendszert bekapcsolva ez is gyorsan megoldható. A minőségi hifinél persze fontosabb tartozék az a fedélzeti kompresszor, amellyel egyszerre akár két abroncs nyomását is szabályozhatjuk menet közben. A rendszer az előre beállított nyomást elérve leáll, így használata nem tereli el a figyelmet.

Az Arctic Trucks átalakítása még jutányosnak is mondható: a Land Cruiser Extreme mindössze 16 százalékkal kerül többe, mint egy 4,6 literes benzinmotorral szerelt, alapkivitelű LC200-as. A legszebb azonban az egészben, hogy mivel az átépítés a Toyota regionális importőrével, az Al-Futtaim Motorsszal együttműködésben jött létre, a módosított autóra változatlanul érvényes a márka teljes körű gyártói garanciája.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!