/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Ford új, hibrid raliautója

2022. január 17. 16:20   |   Autoblog
címkék:  

Az M-Sport Ford World Rally Team (WRT) ma első alkalommal villantotta meg a motorsport-rajongók előtt a 2022-es Rally Világbajnokságon (WRC) induló M Sport Ford Puma Hybrid Rally1 versenygép új, izgalmas fényezését.

Az M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 január 20-23-án mutatkozik be a Monte Carlo Rallyn. Három autó áll rajthoz a 2022-es WRC-szezonban, volánjuk mögött pedig Craig Breen, Adrien Fourmaux és Gus Greensmith ül majd. Ráadásul a kilencszeres rally-világbajnok, Sébastien Loeb is csatlakozik az M-Sport csapatához az idei Monte Carlo Rally futamon, ahol korábban már hétszer is győzelmet aratott.

A 2022-es WRC-szezon egyben a 25. évfordulója is annak a hihetetlenül sikeres együttműködésnek, amelynek során a Ford és az M-Sport hét bajnoki címet és több mint 1500 szakaszgyőzelmet szerzett, olyan legendás raliautókkal, mint az M-Sport Ford Fiesta WRC és a Ford Focus RS WRC. Partnerségük kezdete óta az M-Sport és a Ford rekordot döntöttek, zsinórban 268 pontot szerezve a gyártók bajnokságában.

A Ford első villamosított versenygépe, az M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 hibrid rendszere ugyanazon az elven működik, mint a versenygép alapjául szolgáló közúti Puma EcoBoost Hybrid hajtása. A fékezés és egyenletes haladás közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát az új generációs hibrid hajtáslánc elektromos árammá alakítja, amit a 3,9 kWh kapacitású akkumulátor tárol. Ez az energia arra szolgál, hogy többletteljesítménnyel támogassa az 1,6 literes EcoBoost turbómotor működését; az elektromos rásegítés több alkalommal is három másodpercen át tartó, mintegy 100 kW-ra (136 LE) rúgó teljesítménylöketet jelent.

A plug-in hibrid hajtás ugyanakkor arra is alkalmas, hogy az autó károsanyag-kibocsátás nélkül, kizárólag a villanymotor erejével haladjon át a falvakon, városokon, a szervizállomásokon és az egyes versenyszakaszok között. Az akkumulátor a kijelölt szervizpontokon külső áramforrásról is feltölthető, méghozzá alig 25 perc alatt.

A FIA WRC Rally1 kategória versenyzői a 2022-es évadban már kőolajszármazék-mentes üzemanyagot használnak; a szintetikus és bio alkotóelemekből összeállított hajtóanyag 100 százalékban fenntartható forrásokból származik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/