/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A Genfi Autószalon legnagyobb felnije

2015. március 07. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Bár 5,37 méteres hosszával a Maybach Mercedes mellett kicsinek tűnt volna, 26 collos, sűrűn küllőzött alufelnijeinek és egyedi designjának köszönhetően így is kilógott a sorból Genfben az Italdesign Giugiaro GEA névre hallgató koncepcióautója.

Ha az olaszokra és az autógyártásra gondolunk, egy valami mindig adott volt részükről a történelem során. Ez pedig nem más, mint a szemet gyönyörködtető design. Pininfarina, Walter de Silva, Gruppo Bertone csak néhány a legnagyobb olasz nevek közül, akik napjainkig is frissnek ható, meghatározó külsejű négykerekűket adtak a világnak.

De nem szabad elfeledkeznünk a fiatalabbakról sem, mint amilyen az 1968-ban Giorgetto Giugiaro és Aldo Mantovani által alapított Italdesign Giugiaro. Ez a cég tudhatja magáénak többek között az első generációs Volkswagen Golf, a DMC DeLorean vagy épp a 2005-ös Alfa Romeo 159 formatervét.

Egy ekkora múltú és sikerű stúdió pedig, ha kitalál valami újat, az biztosan megakasztja néhány ember tekintetét. Így is történt a Genfi Autószalonon, ahol a Giugiaro standja mellett elhaladók szinte kivétel nélkül megálltak a GEA koncepcióautó előtt, és csodálták hatalmas, 537 centiméteres hosszát, de amik még jobban tetszettek mindenkinek, azok a hatalmas, 26 collos alufelnik voltak, melyek egyenként 60 küllőt számláltak.

A GEA tanulmány egyébként egy minden hájjal megkent, hatalmas luxusautó. Imént említett hosszához 1,98 méteres szélesség és 1,46 méteres magasság társul 3,33 méteres, hatalmas tengelytáv mellett. A könyvszerűen nyíló ajtók és a hátrafelé is forgatható anyósülés segítségével egyszerű a ki- és beszállás, valamint a menet közbeni tárgyalás.

Méretei ellenére a koncepció csupán két tonnát nyom, köszönhetően a temérdek szénszálas műanyagnak és magnéziumnak, amelyek felhasználásra kerültek a karosszéria megépítésekor. A lámpák hátul LED, elől lézer technológiát használnak.

Az erőt négy darab, egyenként 142,5 kilowattot (194 lóerőt) előállítani képes elektromotor adja, így létrehozva az összesen 570 kilowattos (775 lóerős) teljesítményt, amivel a nagy limuzin elméletben akár a 250 km/órás végsebességre is képes. Az energia biztosításáról a 375 liternyi térfogatot kitöltő akkupakk gondoskodik, amelyet indukció segítségével kábel alkalmazása nélkül lehet tölteni.

A bent helyet foglalókat valódi luxuskörnyezet várja, ugyanis okostelefonról irányítható a klíma, az ülések, az információs rendszer, de még az ajtók nyitása-csukása is. A hátul ülőket két darab 19 collos monitor várja, míg a vezető előtt egy 12 collos, minden adatot megjelenítő multifunkciós megjelenítő terül el.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/