/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a hidrogénmotoros Toyota hot hatch

2021. december 03. 16:20   |   Autoblog
címkék:  

A Lexus Rov Concept után itt az újabb meglepetés japán tanulmányautó, a hidrogénhajtású GR Yaris. A koncepció ugyanazt a hajtásláncot használja, mint a hidrogénhajtású Corolla Sport kísérleti versenyautó, amely jelenleg a Super Taikyu versenysorozatban szerepel.

A hidrogénhajtású belső égésű motortechnológia közel zéró károsanyag-kibocsátást biztosít, miközben megtartja a hagyományos erőforrások által nyújtott hangélményt és egyéb pozitív jellemzőket.

A Toyota bemutatta kísérleti hidrogénhajtású, belsőégésű motortechnológiáját a GR Yaris lemezei alatt. A kísérleti járműben felhasznált hidrogén, az üzemanyagtartály és az utántöltés mikéntje is megegyezik a Toyota sorozatgyártású üzemanyagcellás elektromos autójában, a Miraiban használt megoldásokkal. Ugyanakkor míg a Mirai az üzemanyagcellákban kémiai reakciót alkalmaz az energia előállítására, a kísérleti GR Yaris belső égésű motorral van szerelve, amely hidrogént használ üzemanyagként.

Míg a hidrogénhajtású belsőégésű motortechnológia még a koncepcionális fejlesztés és tesztelés korai szakaszában van, és így sorozatgyártásra nem alkalmas, addig a Toyota hidrogénnel hajtott kísérleti versenyautójában, a Corolla Sportban már most tanúbizonyságot tett kiváló teljesítményéről a japán versenyeken.

A hidrogénhajtású kísérleti GR Yaris és Corolla Sport ugyanazt a G16E-GTS jelű 1,6 literes, soros háromhengeres turbómotort használja, amely a díjnyertes GR Yarisban is megtalálható, de természetesen módosított üzemanyag-ellátási és befecskendező rendszerrel, amelyeket a hidrogénhez igazítottak.

A hidrogén gyorsabban ég, mint a benzin, ami jó reakciókészséget és kiváló környezeti teljesítményt biztosít. Amellett, hogy rendkívül tiszta, a hidrogén elégetésének megvan az a plusz előnye is, hogy szórakoztató vezetési élményt biztosítson a belső égésű motorokra jellemző hanghatások és egyéb pozitív jellemzők megtartásával.

A karbonsemlegesség elérése érdekében a Toyota még nagyobb erőfeszítéseket tesz, például a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók és számos egyéb üzemanyagcellás termék, valamint a hidrogén használatának népszerűsítésével. A motorsporton keresztül tovább finomított hidrogénhajtású belső égésű erőforrások segítségével a Toyota egy még jobb hidrogénalapú társadalom megvalósítását szeretné elérni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/