/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Honda NSX versenyautó

2017. augusztus 02. 11:05   |   Autoblog
címkék:  

A Honda az olasz JAS Motorsporttal, a Honda Performance Developmenttel (HPD) és a Mugennel együttműködve fejleszti az új NSX GT3-at, amely 2018-ban lesz elérhető a versenycsapatok számára.

Az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban már többszörös futamgyőztesként számon tartott Honda NSX GT3 két tucat egyéb FIA által felügyelt versenysorozatban indulhatna, közöttük ezekben: Blancpain GT-sorozat (24-órás verseny a Nürburgringen); Pirelli World Challenge és IMSA SportsCar (Észak-Amerika); Blancpain GT Asia sorozat és GT Asia bajnokság; Super GT versenysorozat, GT300 géposztály (Japán); Ausztrál GT-bajnokság; Intercontinental GT Challenge.

Európában, Ázsiában (beleértve Kínát is) és Dél-Amerikában a JAS Motorsport végzi az NSX GT3 értékesítését, illetve a vevőtámogatással kapcsolatos feladatokat, míg Észak-Amerikában a HPD, Japánban pedig a Mugen áll az ügyfelek szolgálatában.

Az NSX GT3-at a Honda Japánban található kutatási és fejlesztési központjában (R&D) fejlesztették, méghozzá a milánói székhelyű JAS Motorsport és a HPD szakembereinek közreműködésével. A 2015-ben indított, hároméves folyamat keretein belül 85 ezer kilométert tesztelték a modellt hagyományos és versenykörülmények között, jelenleg pedig az első 12 példány készül, melyek a 2018-as szezonban állhatnak majd rajthoz.

A 3.5 literes, V6-os versenymotorok alapjául a közúti modell erőforrása szolgál, ezért is készülnek azonos helyen, a Honda ohiói motorgyárában (Anna Engine Plant). Az utcai és a futamokra szánt hajtóművek között több egyezés is megfigyelhető, például a hengerfej és -tömb, a szelepvezérlés, a dugattyúk kialakítása és a szárazkarteres kenési rendszer is. Az erőátvitelről hatfokozatú, szekvenciális váltó gondoskodik, ehhez társul a már ismert, ultramodern futómű és a különleges spoilerszett, ami aerodinamikai szempontból is a legmagasabb színvonalra emeli a modellt.

A szénszálas, versenyzésre kész NSX GT3 alapára 465 000 euró, azaz nagyjából 142 millió forinttól rendelhető meg a JAS Motorsporttól. Árát különféle kiegészítőkkel, illetve szolgálatatások igénybe vételével fokozhatják a vásárlók, tudniillik a Honda speciális alkatrészeket is kínál a versenyautóhoz, valamint, kérés esetén, értékesítési, képzési és mérnöki tevékenységet is végeznek az ügyfelek számára.

Az NSX GT3 nem az első NSX, ami leteszi névjegyét a motorsportban, az ősmodell 1992-ben kategóriagyőzelmet (GT2) aratott a Le Mans-i 24-óráson, valamint 2000 és 2009 között háromszor diadalmaskodott a japán Super GT-bajnokságban, beleértve a korábbi All Japan GT-bajnokságot is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/