/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a jövő mikrobusza

2017. január 10. 11:55   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon, Detroitban vezette elő második jövőbe mutató, villanyhajtású koncepcióját. Az I.D. Buzz az új kor mikrobusza, egy rugalmasan alakítható, hatszemélyes egyterű, amely egy feltöltéssel akár 430 kilométert is megtesz és képes a teljesen autonóm vezetésre is. Sorozatgyártású változatára azonban még három évet várnunk kell.

A Volkswagen négy hónappal ezelőtt mutatta be kompakt méretű I.D. koncepciójárművét, amely a vállalat elektromos autók számára kifejlesztett moduláris padlólemezén nyugszik. Az I.D. az elektromos mobilitás korszakát hozza el 2020-ban, s további villanyhajtású, autonóm vezetésre is képes modellek fogják követni a piacon. Mint például az elektromos hajtású mikrobusz, amely a Detroiti Autószalonon I.D. Buzz néven debütált.

Az I.D. Buzz az egyterűk új generációját képviseli a Volkswagennél. Két villanymotoros, összkerékhajtású, autonóm vezetésre képes, új generációs vezérlőrendszerrel ellátott tágas egyterű, amely az új moduláris elektromos építőkészleten alapul (Modular Electric Drive Kit (MEB)). A kabinban akár nyolc ülés is elhelyezhető, ami több, mint eddig bármelyik villanyautóban, az üléselrendezés ráadásul variálható. Hely van bőven, az I.D. Buzz ugyanis 4942 mm hosszú, 1976 mm széles és 1963 mm magas, tengelytávja pedig 3300 mm-es.

A villanyhajtású egyterű képes magát vezetni, amihez elegendő befelé nyomni a kormánykereket, s a jármű kézi vezérlésről automata üzemmódba vált át. Lézerszkennerek, ultrahangos és radar szenzorok, továbbá kamerák hada figyeli a jármű környezetét, s közben a felhőből adatokat kap a forgalom többi résztvevőiről.  (Az I.D. Pilot rendszer csak 2025-re válik szériaéretté). Miután az I.D. Pilot módot aktiválták, a sofőrülés megfordítható, s nincs akadálya a többi utassal való kommunikációnak.

Búcsút inthetünk a hagyományos műszerfalnak is. Minden lényeges információ a szélvédőre vetítődik ki, az infotainment és légkondicionáló funkciókat pedig egy hordozható tabletről lehet vezérelni. A legfontosabb, vezetéshez kapcsolódó funkciók a kormányról, érintés érzékeny mezőkön keresztül érhetők el.

A padló alatt helyezték el az akkumulátor csomagot, amely alacsonyan tartja a jármű tömegközéppontját. A tengelyeken elhelyezett villanymotorok teljesítménye 2 x 150 kW, összesen 374 LE, az I.D. Buzz így 5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A végsebességét 160 km/órában limitálták. A telep kapacitásáról nincsenek információk; a Volkswagen a mikrobusz esetében 430 kilométeres hatótávolságot ígér.

A villanyhajtású mikrobusz sorozatgyártású változata 2020-ban kerül piacra, s a Volkswagen ígérete szerint nemcsak multimilliomosok engedhetik majd meg maguknak. Ha az árát sikerül majd 10 millió forint alatt tartani, nagy karriert is befuthat.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/