/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a kabrió Škoda SUV

2018. június 07. 10:00   |   Autoblog
címkék:  

A Škoda szakmunkásképző intézetének 23 diákja nyolc hónapot dolgozott a Karoq kompakt szabadidőautó nyitható tetős változatán, amelynek külseje bíborvörös, üléseinek borítása pedig fehér és vörös színű eredeti bőr. A Sunroq persze egyedi darab, biztosan nem kerül sorozatgyártásba.

180604-Å KODA-SUNROQ-The-fifth-student-concept-car

Az elmúlt, megközelítőleg nyolc hónapos időszak során huszonhárom, 17 és 20 év közötti diák dolgozott a Sunroq projekten. A hét különböző tanulmányi szakterületről jött diákokat az iskola tanárai, valamint a Škoda műszaki fejlesztési, formatervezési és termelési részlegeinek szakértői segítették.

A diákok Škoda ügyfeleket és rajongókat kérték fel azzal, hogy a közösségi háló csatornáin keresztül küldjenek névjavaslatokat. A Sunroq nevet végül több száz javaslatból választották ki. A győztes javaslat „gazdáját” meghívták a Sunroq hivatalos sajtóbemutatójára, ahol találkozott a diákokkal, és volt szerencséje még egy kört is tenni a kocsival.

Az első lépések a karosszéria megerősítését, illetve a tetőépítmény eltávolítását jelentették. Ehhez mind a négy ajtó módosítására és a lenyitható hátsó rész teljes újratervezésére volt szükség. A sorozatgyártású Karoq 521 literes csomagterével összehasonlítva a Sunroq még nagyobb csomagtérrel büszkélkedhet. Ezen túl a csapat új ajtóborítást dolgozott ki az A-oszlopokon és teljesen eltávolította a B-oszlopokat, aminek következtében a biztonsági övek közvetlenül az első üléseken keresztül kellett átvezetni. A módosított első és hátsó lökhárítók teszik teljessé a külső változtatások sorát. A 2638 milliméteres tengelytáv változatlan maradt, ugyanúgy, mint a gépkocsi hossza (4382 mm) és szélessége (1811 mm), míg a Sunroq magassága 1480 milliméter lett.

A bíborvörös külső fényezés a Sunroqnak magabiztos látványt kölcsönöz, miközben belső terében a fehér és piros bőrborítás tökéletesen összhangban van a kabrió egyéniségével. A diákok nagy figyelmet szenteltek az apró részleteknek és elsősorban a fényhatásokra összpontosítottak. Az autóban LED-ek adják a háttérvilágítást, valamint az ajtókilincsek és a sárvédő ívek megvilágítását. Az első és a hátsó lökhárítóban, valamint az ajtókban lévő lámpák diszkrét Škoda logót vetítenek a talajra, és a logó akkor is megjelenik, amikor a csomagtartót kinyitják.

A Škoda Sunroqot 1,5 literes TSI turbómotor hajtja. A vezérlés módosítása után a közvetlen befecskendezéses aggregát 163 lóerőt ad le, maximális nyomatéka pedig 279 Nm. A Sunroq így 8,6 másodperc alatt gyorsul százra, a csúcssebessége pedig 195 km/óra. A sportos megjelenés érdekében a tanulmányautót 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal látták el. Az Octavia RS-től kölcsönzött lengéscsillapítókkal a karosszériát 50 milliméterrel lejjebb süllyesztették, és a módosított kipufogórendszer is sportosabb hangot ad.

A Škoda 1927-ben alapított, és most 900 nappali tagozatos tanulóval bíró Mladá Boleslav-i szakmunkásképző intézetének diákjai 2014 óta minden évben megalkottak egy tanulmányautót. Az első egy kétüléses Citigo volt, 2015-ben jött a Fabia pickup, 2016-ban alkották meg a Rapid Spaceback coupét, 2017-ben pedig a Citigo elektromos buggyt.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/