/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A közúton is használható verseny Mustang

2015. január 13. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A Detroiti Autószalonon rántották le a leplet az eddigi legkeményebb Shelby Mustangról. A több mint 500 lóerős szörnyeteg még közel egy ember súlyát is leadta, hogy minden porcikája a sebességért dolgozhasson.

Végre hivatalosan is bemutatta az új Shelby GT350R Mustangot a Ford Amerikában.

A gyártó által az eddigi leginkább versenypályára készen álló, de utcán is legálisan használható Mustangnak nevezett masina minden téren hozott egy kicsit a maximális élvezet érdekében.

Az optikai csomag egyszerre szolgál látványelemként és lát el funkciót a légáramlatok könnyebb elvezetésében. Az új gépháztetőn található hűtőrácson keresztül távozik például a forró levegő a motortérből, de hasonló szerepet látnak el az első kerekek mögé épített nyílások. Az autó első lökhárítóján fellelhető szénszálas toldat, illetve a farán található méretes diffúzor és hátsó szárny egyaránt nagyobb leszorítóerőt generál tempós haladásnál. A karbon küszöbök ugyancsak az áramlatok megfelelő terelésében játszanak szerepet, míg a pirosra festett féknyergek és a versenycsíkok inkább a sportosságot hangsúlyozzák.

Újdonságot jelentenek a szénszálas felnik is, melyek 19 collos méretük ellenére még így sem néznek ki túl nagynak, ráadásul ezek alapáron járnak az autóhoz – így ebben a Ford lett az első ilyen extrát ingyen kínáló autógyártó. Az összesen 59 kilogrammos  további súlycsökkentést a már eleve könnyített Shelby GT350 Track Pack modellhez képest olyan kényelmi dolgok kihagyásával érték el a mérnökök, mint a légkondicionáló, a hangrendszer, a csomagtartó belső borítása, a defektjavító készlet vagy a hátsó üléssor, de hiányzik a tolatókamera is. Jó hír, hogy a kipufogó tompítását szintén súlycsökkentés céljából kihagyták a GT350R-ből, így már sokkal öblösebb hangon lesz képes kommunikálni a külvilággal a megvadult Mustang. Persze akik nem tudnak extrák nélkül élni, azok majd megrendelhetik a kétzónás klímát, 8 collos érintőképernyőt, hét hangszórós hifit és egyéb földi jókat tartalmazó Elektromos Csomagot, bár arról nem tudni, ez mennyivel teszi nehezebbé az autót.

S vajon mit érne a megfelelő meghajtás nélkül egy kikönnyített paripa? Épp ezért kapta meg az eddigi legerősebb Ford szívómotort a Shelby Mustang. Az aggregát egy 5.2 literes V8-as, melynek teljesítménye 500 lóerőnél (368 kW) is több, míg forgatónyomatéka eléri az 542 Nm-t. Amerikai sportkocsihoz hűen a GT350R csak hátul hajt, ahová egy hatsebességes kézi váltón jut el a brutális teljesítmény. Természetesen a Torsen (nyomatékra önzáró) differenciálmű sem maradhat ki a repertoárból.

A csúcs Mustang már idén a piacra kerül, áráról egyelőre nem érkezett információ, de könnyen két-három sima változat értékének felelhet majd meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/