/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A nap képe: a lapra szerelhető kisteherautó

2016. szeptember 12. 07:00   |   Autoblog
címkék:  

Gordon Murray neve olyan híres autóipari alkotásokhoz köthető, mint a McLaren F1 vagy a Mercedes-Benz SLR McLaren, de a zseniális tervezőmérnök felel többek között a jövőre érkező új TVR-ek megjelenéséért is. Legújabb projektje egy csomagokban szállítható, néhány óra alatt összeépíthető, strapabíró kisteherautó, ami segíthet az elmaradott régiók felzárkóztatásában.

A jármű ötlete egy bizonyos Sir Torquil Norman fejéből pattant ki és három éve el is készült a prototípusa. Mára a sorozatgyártásra kész verzió is megépült, a projekthez ugyanis időközben csatlakozott Gordon Murray és a Global Vehicle Trust alapítvány, amely azon dolgozik, hogy a világ elmaradottabb régióiba motorizált szállítási megoldásokat juttasson. Murray a gyártási és az összeszerelési eljárás tökéletesítéséért felelt, és szabadalmaztatott iStream gyártási eljárását is bevetette, a GVT pedig a fejlesztést támogatta.

A GVT Ox forradalmi koncepciót képvisel. Dobozokban, konténerben szállítható a világ tetszőleges pontjaira, akárcsak egy IKEA bútor. Egy 40 láb hosszú szabvány konténerben elfér hat ilyen lapra szerelt egységcsomag, amelyekből 12 óra alatt három ember egyszerű szerszámokkal összerakhatja a kisteherautókat.

A négy méternél alig hosszabb GVT Ox legnagyobb előnye az egyszerű, igénytelen, de okos kialakításában rejlik. Kabinjában egymás mellett hárman, a platóján tízen férnek el, a hátfalajtó leszerelhető és rámpaként is használható, a padok ülőlapjai pedig homok-rámpaként is használhatók. A GVT Ox ügyesen mozog terepen is: bár fronthajtású, nagy hasmagassága, rövid túlnyúlásai és független kerékfelfüggesztései miatt ritkán kerül szorult helyzetbe. A platón a padok kiszerelése után elfér nyolc darab 200 literes hordó vagy három Euro raklapnyi áru, a terhelhetőség csaknem 2 tonna. A GVT Ox-ot 2,2 literes, 99 lóerős és 310 Nm nyomatékú Ford dízelmotor hajtja, amihez hatgangos kézi váltót kötöttek.

A zseniális Ox készen áll a sorozatgyártásra, ám a gyártás beindításához még nincs elegendő pénz. Az előrejelzések szerint leghamarabb két év múlva kerülhet piacra a jármű, építőkészlet formájában.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Nonemart
2016-09-12 - 08:00

Kiváló ötlet, nagyszerű lehetőség ! Most kellene egy ügyes magyaros vállalkozás keretében speciális felépítményekkel megrohamozni ezt a kialakuló piacot. És itthon is lennének vevők erre a remek konstrukcióra !


*/