A nap képe: a történelem első Porschéja
címkék: ferdinand porsche, ferry porsche, kdf-wagen, porsche, type 64
Vannak különleges autók és vannak olyanok, mint ez: az 1939-es Porsche Type 64, a legelső Porsche márkajelzésű autó a világon, amelyet Ferdinand és Ferry Porsche is használt. A Type 64 nélkül nem lett volna 356, 550 és 911 sem. A történelmileg legjelentősebb Porschét pedig augusztus 15-én árverésre bocsátják; csillagászati összeget fizethetnek érte.
Ez a Type 64 a legelső Porsche márkajelzésű autó a világon. Életét skiccként kezdte a tervezőasztalon; Ferdinand Porsche ugyanis szeretett volna egy könnyebb és gyorsabb KdF-Wagent készíteni. Kapóra jött az 1939 szeptemberére kitűzött Berlin-Róma hosszútávú verseny, amelyen úgy döntöttek, három versenyautót is indítanak. A kocsik a KdF-Wagenére emlékeztető kézzel kalapált alumínium karosszériát kaptak, míg a futóművük és a motorjuk a VW Type 1-től származott. Utóbbi teljesítményét természetesen megemelték, körülbelül 50 lóerőre, így a kocsik 160 km/órás sebességre is képesek voltak.
A három Type 64-ből kettő élte túl a világháborút. Az egyiket egy raktárba állították, míg a másik a Porsche család használatába került. A kocsira maga Ferry Porsche erősítette fel a Porsche feliratot és javarészt ő is használta. 1947-ben a fiatal Battista „Pinin” Farinával restauráltatta is a járművet. A Type 64-et később egy osztrák motorversenyző vásárolta meg, aki 1950-ben megnyerte vele az Alpin Rally-t. A kocsi utolsó futama a Monterey történelmi autóverseny volt, Kaliforniában, 1982-ben. A harmadik, annak idején fészerbe állított, amerikai katonák által megtalált majd tönkretett Type 64-et egyébként szintén helyreállították és jelenleg a Petersen Autómúzeum gyűjteményét gazdagítja.
A történelmileg legjelentősebb Porsche augusztus 15-én, a Monterey Autós Hét RM árverésén kalapács alá kerül, ahol biztosan hétszámjegyű összeget adnak érte.