A nap képe: a létező legnagyobb BMW-vesék
A Frankfurti Autószalonon a BMW reflektorfénybe gurította az új 4-es sorozat előfutárát, amely elsősorban elképesztő méretű hűtőrácsával hívja fel magára a figyelmet. Úgy látszik, hogy a vesék méretnövekedése nem áll meg.
A frontrész középpontjában a függőlegesen megrajzolt hűtőrács áll. A hűtőrács a BMW fényes múltja előtt is tiszteleg: formájával és kialakításával két legendás klasszikus, a BMW 328 és a BMW 3.0 CSi modelleket idézi. A hűtőrács ugyanakkor számos finom részletnek is otthont ad. Rácsozását például vízszintes vonalak mentén rajzolták meg a tervezők, olyan csiszolt élekkel, amelyek a frontrész sportos kialakításának egyértelmű kontrasztjaként és a modell exkluzivitásának szimbólumaként szolgálnak. Közelebbről nézve ráadásul újabb érdekes részletre derül fény: a hűtőrács és a légbeömlők bonyolult rácsozása apró „4-es” számok sokaságából áll össze.
A hűtőrács két oldalán keskeny vonalvezetésű, enyhén szögletes fényszórók húzódnak, amelyek modern megjelenést és határozott egyéniséget garantálnak. A LED-technológiás fényszóró elemeket üvegbura nélkül formálták egybe a karosszériával. Az éles kontúrokkal megrajzolt motorháztető erőteljes ívekkel folytatja a frontrész vonalvezetését.
A BMW Concept 4 tanulmányautó az eddigi legmodernebb formában kelti életre a bajor prémiumgyártó modelljei által fémjelzett karosszériaarányokat. Az elnyújtott motorháztető, a hosszú tengelytávolság, a kecsesen ereszkedő tetőív és a rövid túlnyúlások harmóniája egy modern, elegáns és dinamikus kupé-sziluettet alkot, amely már álló helyzetben is lendületes karakterrel ruházza fel az alacsonyan fekvő karosszériát. A Forbidden Red karosszériafényezési árnyalat élénken emeli ki a karosszéria különlegességét: napfényben a BMW Concept 4 tanulmányautó fényesen ragyogó mélyvörös színben pompázik, árnyékban azonban a fényezés sötét hatása és határozott kontúrjai érvényesülnek.
A sportos sziluettet keskeny ablaksáv hangsúlyozza ki. A kecsesen ereszkedő tetőív elegánsan válik eggyé a csomagtérajtóval, amely sportosan elegáns benyomást kelt. A hátsó kerékjárati ívek erőteljes domborítása és az izmos vállrész a teljesítményben gazdag hátsókerék-meghajtást hirdeti. Az első és a hátsó kerékjárati ívek között húzódó övvonal klasszikus vezetése nagymértékben meghatározza a koncepció karakterét. Lentebb egy második karaktervonal található, amely dinamikusan emelkedik az első kerékjárati ívektől egészen a csomagtérajtóig. A kétrészes külső visszapillantó-házak kecsesen emelkednek ki az ajtók első éléből, mígnem a csiszolt alumíniumból készült alsó részek a tükör valódi felületévé válnak.
Ahogyan a frontrészt, illetve az oldalsó felületeket, úgy a BMW Concept 4 tanulmányautó hátsó részét is a nagyméretű, ámde végtelenül letisztult felületek és a minimalista stílus szerint megrajzolt vonalak határozzák meg. A hátsó lökhárítót függőlegesen elrendezett légkivezető nyílások uralják, a LED-es hátsó lámpák pedig egyetlen száloptikával világítanak. Az üvegbura nélkül integrált LED-technológia így a szívritmus mintájában kelti életre a BMW jól ismert, „L” alakú fénydizájnját. A dupla kipufogóvéget merőben új, dinamikus formában alkalmazták a tervezők.