A nap képe: a Lexus LS hibrid
címkék: genfi autószalon, hibrid, lc 500h, lexus, lexus ls, ls 500h
Nemrég mutatkozott be a Lexus új zászlóshajója, 3,5 literes ikerturbós V6-os benzinmotorral. Az LS 500 után pedig a hibrid verzió is színre lép, amely az LS 500h típusnevet kapja. A márciusi Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét.
A legnagyobb Lexus 500-as modellváltozatban lépett a nemzetközi porondra, ám a várakozásokkal ellentétben nem V8-as, hanem V6-os erőforrást találunk a motorházteteje alatt. Igaz, két turbófeltöltővel megtámogatva, így a menetteljesítmények semmivel sem maradnak el a korábbiaktól, sőt. Az egység 421 lóerőt ad le, így körülbelül 4,5 másodperc elegendő a százas tempó eléréséhez.
A Genfi Autószalonon a japán prémium márka elővezeti a várhatóan nagy érdeklődésre számot tartó LS 500h kivitelt, ami gyengébb lesz a korábbi, 439 lóerős LS 600h-nál, ám ennek ellenére nem lesz okunk panaszra. Az LS az LC kupéval osztozik a padlólemezen és a hajtásláncon, így valószínűleg a luxusszedánba is az LC 354 lovas hibrid meghajtóegysége kerül be. A belsőégésű motor egy 3,5 literes szívóüzemű V6-os, melynek munkáját villanymotor segíti. Az LC 500h gyorsulása 5 másodperc körül van, így az LS 500h sem lesz lassú autó.