A nap képe: a mindent legyorsuló, sziklamászó Jeep
címkék: easter jeep safari, elektromos, jeep, magneto 2.0, wrangler
Már zajlik az idei Easter Jeep Safari, a márkafanok és offroad rajongók hagyományosan legnagyobb találkozója, ahol a Jeep hagyományosan exkluzív tanulmányautókkal is meg szokta lepni a közönséget. Idén nem kevesebb, mint 10 különleges járgány készült az eseményre. A legérdekesebb közülük a Jeep Wrangler Magneto 2.0, a 625 lóerős elektromos sziklamászó.
A Jeep a tavaly rendezvényen mutatta be a Wrangler Magnetót, a márka első elektromos hajtású terepjáróját, amely bebizonyította, hogy az akkumulátoros elektromos hajtással sem csorbulnak a márkához köthető legendás terepjáró-képességek. Az új Jeep Wrangler Magneto 2.0 pedig erre még rátett egy lapáttal és még dominánsabbá vált az olyan extrém terepen, mint a rendezvény helyszínéül szolgáló moabi vörös szikla.
A Magneto 2.0 több mint kétszer olyan erős, mint a tavaly bemutatott jármű, a nyomatéka pedig egyenesen a háromszorosa annak. A 600 amperes meghajtó rendszernek köszönhetően a Magneto 2.0 már indulástól szolgáltatja az elképesztő, 1152 Nm-es keréken mérhető nyomatékát. A teljesítménye 625 lóerő, ami szintén nem mindennapi. A lítium-ion akkucsomagokat négy ponton helyezték el a karosszériában, hogy tökéletes súlyelosztást kapjanak. A telepek összkapacitása 70 kWh. A 600 amperes elektromos hajtáslánc 10 másodpercen keresztül extra teljesítménylöketet tud adni, így a Magneto 2.0 hihetetlen 2 másodperc alatt (!) fel tud gyorsulni 96 km/órás sebességre.
A Magneto 2.0 nemcsak elektromos hajtásláncát tekintve különbözik a normál kétajtós Jeep Wrangler Rubicontól, a tengelytávja 30 centiméterrel hosszabb, ezenkívül 7,5 centis emelést kapott és óriási, 40 hüvelykes terepabroncsokon gördül. Az alváz offroad specifikus, tehát többek között Dynatrac 60 Pro-Rock első és Dynatrac 80 Pro-Rock hátsó tengelyt tartalmaz zárható differenciálművekkel, emellett egyedi hajtótengelyt és offroad felfüggesztést szereltek bele. A gyári lökhárítók helyét könnyű darabok vették át, a széles gumikat pedig karbon kerékjárati ívek takarják.
A Magneto 2.0 jellegzetessége továbbá a Surf Blue fényezés, az egyedi szénszálas B-oszlop, az egyedi kialakítású bikinitető, valamint a kémlelőablakkal kiegészített karbon motorháztető.