A nap képe: a MotoGP új felvezető autója
címkék: biztonsági autó, bmw, bmw m8, m performance, motogp, safety car
A BMW M GmbH az augusztus 9-11. közötti hétvégén, a MotoGP Red Bull Ringen megrendezett nagydíján rántotta le a leplet a sorozat biztonságiautó-flottájának új vezérmodelljéről. A 625 lóerős BMW M8 MotoGP Safety Car műszaki alapjait az a BMW M8 Competition Coupé adta.
A BMW M GmbH immár több mint húsz éve a MotoGP futamait szervező Dorna Sports hivatalos autóipari partnere, amelynek égisze alatt a MotoGP hivatalos biztonságiautó-flottáját is biztosítja. A müncheni központú vállalatcsoport 1999 óta a MotoGP szerves része, a BMW M8 MotoGP Safety Car pedig a csúcsteljesítményű felvezető autók legújabb példányaként érkezett meg az élvonalba.
A BMW M8 MotoGP Safety Car motorházteteje alatt a BMW M GmbH sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb motorja dolgozik. A BMW M TwinPower Turbo technológiával szerelt, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as szív maximális teljesítménye 625 lóerő. Az erőforráshoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül továbbítja a kerekekhez a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.
Az újdonság egyik leginnovatívabb megoldása azonban a BMW M-specifikus integrált fékrendszer, amely kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál. A BMW M8 Competition Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A fejlesztők számos olyan BMW M Performance alkatrésszel fűszerezték meg a modellt, amelyeket a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW M8 sportmodell-kvartett extrafelszereltségi palettájáról is megrendelhetnek. A BMW M8 Competition Coupé biztonsági autóvá alakítását számos versenysport-technológiai és biztonságtechnikai felszerelés tette teljessé.
A BMW M8 MotoGP Safety Car módosításai között találjuk a titánból készült M Performance sport kipufogórendszert, a szénszálas motorborítást, a szénszálas diffúzort, az M Performance Pro sportkormányt, a szénszálas Air Breathers légkivezető nyílásokat és küszöbtoldatokat, a gyorszáras motorháztetőt, az áramtalanító berendezést, a Recaro kagylóüléseket Schroth biztonsági övekkel, a bukókeretet, a tűzoltó készüléket, továbbá a Michelin Cup abroncsokat, a BMW M8 GTE versenyautóról származó hátsó légterelő szárnyat, valamint a LED-technológiás fényhidat és villogókat.