/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Renault 5 Turbo 3

2021. július 26. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

A francia Legende Automobiles megépítette a legendás Renault 5 Turbo 2 modern verzióját, a Turbo 3-at. A restomod gépet azoknak szánják, akik a mai digitalizált és elektromos autókkal szemben az analóg, őszinte, tiszta vezetési élményt nyújtó kocsikat részesítik előnyben. Bár pontos műszaki adatokat nem közöltek, annyit tudunk, hogy a Turbo 3 bitang jól néz ki, kézi váltós és turbómotor hajtja.

A Renault 5 Turbo a világ legkívánatosabb és legizgalmasabb forró ferdehátúi között említhető. Létrejöttét két dolognak köszönhetjük, az egyik a Renault 5 modellsorozat népszerűsítése, a másik pedig a FIA WRC homologizáció volt, a Renault ugyanis a Lancia rali sikereit látva maga is be szeretett volna szállni a rali világbajnokságba. Ennek érdekében kifejlesztették a középmotoros, hátsókerék-hajtású R5 Turbót, amely 180, 210, végül pedig a Maxi Turbo változatban 350-385 lóerőt mozgósított. Az előírásoknak megfelelően 1000 darab utcai változatot is kellett készíteni, amelyet végül sikerült jócskán túlszárnyalni.

Az eredeti R5 Turbóban az ülések mögé beépített soros négyhengeres, befecskendezős 1,4 literes turbómotor 160 lóerőt adott le, amihez 221 Nm-es nyomaték párosult. Bár a karosszéria a Renault 5-ös módosított, leginkább kiszélesített változata volt, a műszaki tartalom jelentős mértékben különbözött a sztenderd modellekétől. A hátsó felfüggesztés például egy az egyben a Renault Alpine A310 V6-tól érkezett, az ötsebességes kézi váltót pedig a Renault 30 TX modelltől vették kölcsön. 1980-as bemutatásakor az R5 Turbo Franciaország legerősebb sorozatgyártású autója volt.

Amint a homologizációhoz szükséges mennyiséget legyártották, megalkották a Turbo 2 modellt, kevesebb alumínium és több sztenderd Renault 5 alkatrésszel, a különleges Bertone belső nélkül. A Turbo 2 kevesebbe került, mint a Turbo 1, de majdnem olyan jól ment: 6,9 másodperc alatt gyorsult százra és elérte a 200 km/órás sebességet. Míg a Turbo 1-ből 1820 darab készült, addig a Turbo 2-ből 3167 darab gördült le a szerelőszalagról. Ma már mindkét modell legenda.

A Legende Automobiles kerékre szerette volna állítani a Turbo 2 méltó utódját, a jellegzetes formavilág és a középmotoros kialakítás megtartásával, ám ahol szükséges, modern technológiák használatával. Az ikonikus, széles csípőjű karosszériát ezért javarészt szénszálas műanyagból, kézi munkával alakították ki, és hátul még jobban kiszélesítették a nagy kerekek miatt. Szigorúan ügyeltek persze arra, hogy az arányok ne sérüljenek.

A Turbo 3-on elöl 16 x 8, hátul 17 x 11 hüvelykes kerekek forognak, s a megrendelő kétféle dizájn közül választhat majd. A világítótesteket átalakították és mindenhol LED-esekre cserélték, a hátsó sárvédőkbe légnyílásokat vágtak, a tető pedig hosszú légterelőben végződik. Egyedi diffúzort is szabtak az autóra, a gázok pedig szögletes kipufogóvégeken át távoznak a szabadba.

Az R5 Turbo 3 összességében egy rendkívül kívánatos tárgy, amely száguldásra csábít.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/