/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Toyota első városi villanyautója

2021. január 12. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

A hibrid modelljeiről híres gyártó első szériagyártású villanyautója, a C+pod nem pont olyan, amilyenre a legtöbben számítottak. Nem egy kompakt ferdehátú vagy egy családi SUV lett az első teljesen elektromos hajtású Toyota, hanem egy ultrakompakt méretű, kétszemélyes városi modell, amely megfelel a Japánban érvényes, minijárművekre vonatkozó előírásoknak.

A C+pod egy centiméterrel rövidebb, és 22,5 centiméterrel keskenyebb, mint az első generációs Smart, így kettő is elfér belőle egy parkolóhelyen – sőt, ha keresztben parkolnak, akár három is.

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a C+pod a helykihasználás bajnoka. A 9 kWh-s lítium-ion akkumulátort az alacsony és sík padló alatt, a hátsó kerekeket hajtó, 12,5 lóerős villanymotort pedig mélyen és hátul helyezték el ezzel biztosítva az autó remek kezelhetőségét.

Mivel a beltér szélessége 1100 milliméter, elegendő hely áll rendelkezésre ahhoz, hogy két felnőtt egymás mellett üljön, ugyanakkor a Japánban népszerű ultrakompakt kategóriát egyetlen centiméterrel sem haladja meg az autó mérete. A könnyen áttekinthető, funkcionális műszerfalat a Toyota mérnökei egy fehér keretbe integrálták a központi kijelzővel és az egyéb visszajelzőkkel együtt, így az utastér még tágasabbnak tűnik, mint amekkora valójában.

Kompakt, 2490 x 1290 x 1550 milliméteres méreteivel és mindössze 3,9 méteres (!) fordulókörével az ígéretek szerint a szűk helyen történő parkolás gyerekjáték lesz a C+poddal. A remek manőverezést segíti az ultrahangos, intelligens parkolássegítő automatika is, amely a fékasszisztenssel kiegészülve segít elkerülni a falakkal és egyéb tárgyakkal való koccanásokat, vagyis szükség esetén korrigálja a vezető hibáit.

Hogy a lehető legkisebb legyen az autó tömege (670 kg), a külső karosszériaelemek műanyagból készültek, de a belső struktúra ettől még hatékonyan elnyeli és szétosztja az ütközés során keletkező energiákat több komponens között. Mivel városi autóról van szó, úgy alakították ki a karosszériát, hogy egy esetleges gázolás esetén mérsékelje a gyalogos sérülésének veszélyét. Az alapfelszereltségbe tartozó ütközésmegelőző fékasszisztens érzékeli a többi járművet és a gyalogosokat, valamint a kerékpárosokat is és szükség esetén képes beavatkozni.

Egy ekkora járműtől szokatlanul jó rugózási komfortot és stabilitást biztosít a rendkívül merev karosszéria, és az elöl-hátul független felfüggesztések kombinációja. A villanymotor azonnal elérhető 56 Nm-es nyomatéka révén a C+pod gyorsulása megfelelő a mindennapos városi használat során, a végsebesség azonban a szigorú japán előírások miatt 60 km/órában van maximalizálva. Egy elektromos városi miniautó esetében azonban jóval fontosabb a menetteljesítményeknél a hatótáv, amely akár 150 kilométer is lehet, ugyanis a szupermini Toyota 5,4 kWh/100 km-es átlagfogyasztása a harmada egy teljes értékű elektromos kisautóénak.

A C+pod-ot a Japánban sztenderdnek számító 100 voltos hálózatról 16 óra alatt lehet feltölteni, de az Európában rendszeresített 220 voltos otthoni hálózatról mindössze 4,5 óra is elég lenne a teljes töltéshez. Az a felhasználó, aki igénybe veszi a Toyota helyi töltési szolgáltatását, nemcsak Japán mind a 10 800 kültéri töltőpontjánál, hanem ezenfelül a szigetországban található 4200 Toyota-márkakereskedésnél is töltheti az autót.

De talán nem is ez a legjobb tulajdonsága a C+podnak, hanem az, hogy mobil áramforrásként is használható (egy átlagos háztartás áramigényét tíz órán keresztül képes biztosítani), ami a Japánban gyakori földrengések esetén kimondottan hasznos szolgáltatás.

1,65 millió jenes (körülbelül 4,5 milló forint) alapáron vezeti be a japán piacra a Toyota a C+podot, és első körben olyan vállalati ügyfeleknek, önkormányzatoknak és egyéb szervezeteknek teszi elérhetővé a modellt, amelyeknek környezetbarát városi mobilitási eszközre van szükségük. A 2022-es, teljes körű piaci bevezetésből azonban már a magánszemélyek sem maradnak ki, sőt, a Toyota nem zárta ki további régiós piacokon történő forgalmazás lehetőségét sem.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/