/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a V8-as Mazda MX-5

2016. augusztus 02. 10:40   |   DG
címkék:  

Aki egy kicsit is jártas az autótuning világában, tisztában van az LS swap kifejezéssel. Ennek lényege, hogy származásra való tekintet nélkül a járműbe megbízható GM-féle LS V8-as blokkot építenek, ami rendszerint a teljesítmény új dimenziójával ruházza fel az autót. Pontosan így tettek a legfrissebb Mazda MX-5-tel is; aki négy hengernél többről álmodott, a Flying’ Miatánál kopogtathat duplázásért.

A széria ND sorozatú Mazda MX-5 meghajtásáról 1,5 és 2 literes négyhengeres benzinmotorok gondoskodnak, amelyek remek menetdinamikával ruházzák fel a könnyű építésű roadstert. Már a 131 lóerős 1,5 literes blokk is 8,3 másodperces gyorsulást és 204 km/órás végsebességet szavatol, maradandó élményt nyújtva tulajdonosának. A Flyin’ Miata nevű cég azonban mindezt képes még új szintre emelni.

A nyolc henger bűvöletében élő amerikaiaknak megalkották a V8-as motorral hajtott Miatát (ahogy náluk hívják), amely 430 lóerejével egészen más dimenzióban mozog, mint a széria blokk. Az LS swap ma már az egész világon jellemző és nagy méreteket öltött, amire magyarázat az LS motorok kiváló elérhetősége és legendás megbízhatósága. Olcsón adnak nagy teljesítményt és viszonylag egyszerűen beépíthetők bármilyen autóba.

A vadonatúj MX-5-nek egy 2015-ös Camaro SS adta át 6,2 literes LS3 V8-asát. A projektért felelős Flyin’ Miata azonban nem érte be ennyivel, ugyanis aki szeretné, LS3 E-Rod Big Block vagy LS376/525 motort is kérhet autójába. Utóbbi már 525 lóerőt és 662 Nm nyomatékot küld a főtengelyre. Ez az erő értelemszerűen sokkal nagyobb terhelést jelent a hajtásláncra, ezért bukókerettel erősítik meg a kasznit és karbon hajtótengely illetve nagyobb fékrendszer beszerelése is javasolt.

A konverzió 113 kilogrammal megnöveli az autó tömegét, a tengelyenkénti súlyelosztását azonban alig befolyásolja, a széria 52:48 53:47-re módosul. Ami a kocsi megjelenését illeti, az megmarad gyárinak, gyanút csupán a hátul előtörő V8-as robaj kelthet.

Az első indítás:


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/