/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a vadonatúj 1990-es Audi V8

2020. május 11. 17:55   |   DG
címkék:  

A négykarikás német prémium márka fontos modellje volt az 1988-ban bemutatott V8, amely kitaposta az utat az első A8 előtt és méltó ellenfele volt a korabeli Mercedes-Benz és BMW luxusszedánoknak. A V8 volt az Audi első nagyméretű luxusautója, az első nyolchengeres autója, s az első automataváltós quattro modellje. Ma nehéz szép példány találni belőle, de mind közül biztosan ez a legjobb.

A képeken látható gyöngyházfehér V8 1990-ben hagyta el a gyárkaput, ami azt jelenti, hogy a 3,6 literes, szívóüzemű, 32-szelepes V8-as motor hajtotta, amely 250 lóerőt és 340 Nm forgatónyomatékot produkált. Az Audi négysebességes automata, vagy ötfokozatú kézi váltóval is kínálta a kocsit, ez egy előbbi. A katalógus szerint az automata szerkezettel a V8 9,9 másodperc alatt gyorsult százra és 232 km/órás végsebességet ért el, míg a kézi váltóval ugyanehhez csak 7,6 másodpercre volt szüksége és megfutotta a 244 km/órát is. 1991-ben jött a 4,2 literes V8-as, amely már komolyabb menetteljesítményeket szavatolt: 7,7, illetve 6,8 másodpercre (kézi váltó) redukálta a nulla-százas sprintet és 250 km/órás végsebességet tett lehetővé.

Az Audi összesen csak 21 ezer V8-ast gyártott 1988 októberétől 1993 novemberéig, így épkézláb példányt már nem könnyű találni. Olyat, mint ez, meg pláne nem. Ez a holland Bourguignon-nál álló fehér V8-as makulátlan. Valószínűleg a legkevesebbet futott V8-as a világon, összesen csak 218 kilométert tett meg életében. 2016-ig csak 157 kilométert mentek vele, s a jelenlegi tulajdonosa is csak 61 kilométert tett rá.

Az Audi gazdag felszereltséggel dobta piacra első luxusmodelljét, így ebben a V8-ban is alapáras volt többek között a fekete bőrkárpit fabetéttel, a tempomat, az ABS, a motorosan állítható első ülések a sofőr oldalán memóriával, az első és hátsó fűthető ülések, az automata klímaberendezés, a napfénytető, továbbá az elektromos ablakemelők és tükörállítás. Az egyedüli feláras extrák a hátsó oldalablakok és a hátsó szélvédő árnyékolói voltak.

Nem meglepő, hogy ezt a csoda V8-ast drágán mérik: 74 950 euróért hirdetik, amiért már majdnem egy új A8-as is hazavihető. Az viszont a V8-hoz képest tucatautó.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/