/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Vasember BMW-je

2020. augusztus 31. 18:00   |   DG
címkék:  

A szénszál-specialista amerikai SpeedKore a járt utat elhagyva német autót épített, és nem is akárkinek. Az 1974-es évjáratú BMW 3.0 CS restomod kifejezetten Robert Downey, Jr.-nak készült, akinek láthatóan remek ízlése van autók terén.

Az elképesztő karbon műalkotásairól ismert amerikai SpeedKore nem először dolgozott a Vasembert alakító színésznek, korábban már a szupersztár 1970-es Ford Mustang Boss 302-esét és 1967-es Chevrolet Camaróját is egyedivé varázsolta. Most első ízben azonban német autót alakított át. Az egyik legnemesebb vérvonalú BMW-ről van szó, egy 1974-es BMW E9 coupéról, történetesen egy 3.0 CS változatról.

A SpeedKore-tól szokatlanul Downey Jr. BMW-je acél karosszériás, ám az egyedi első szoknyát, az oldalküszöböket és a hátsó lökhárítót szénszálból készítették. A téglavörös fényezéshez Cerakote titánium szürke részletek párosulnak; a BMW-vesék, a szélvédő- és ablakkeretek, továbbá a külső tükrök egyaránt szürkék. A kerekek pedig fegyverszürke, háromrészes kovácsolt HRE darabok, 18 colos méretben, hogy elférjenek mögöttük a nagyméretű Brembo féktárcsák és elöl 6-, hátul 4-dugattyús féknyergek.

Különleges megoldásként az övvonalon szürke fabetét fut végig, s a hátsó szárny is fából készült. A belső térben szintén visszaköszön a szürke fadekoráció: átszeli a műszerfalat és átfut az ajtópanelekre, de a Nardi kormány karimáján is feltűnik. Emellett kiválóan passzol a kávébarna bőrkárpitozáshoz és a szürke szőtt felületekhez. Gyárinak néz ki, ám a SpeedKore teljesen átfaragta a műszerfalat, hogy elhelyezhesse a Classic Instruments mérőórákat és a rejtett érintőképernyős multimédiás rendszert. A hátsó üléseknek is menniük kellett, helyükön kárpitozott polc található.

A Vasember BMW-je mindezek mellett menni is nagyon tud. Az eredeti, karburátoros 3 literes soros hathengeres erőforrás helyett ugyanis a BMW E34 M5 3,6 literes hathengeres blokkja mozgatja. Az eredeti 180 helyett így 311 lóerővel gazdálkodhat a pilóta. A motorhoz stílusosan 4-fokozatú ZF automataváltó csatlakozik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/