/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a világ első hidrogénhajtású versenykamionja

2021. november 10. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A nulla emissziójú, okos és hálózatba kapcsolt áruszállító, illetve személyes mobilitási eszközökkel foglalkozó francia technológiai vállalat, a Gaussin kerékre állította a világ első hidrogén üzemanyagcellás versenykamionját, amellyel a 2022-es Dakar-ralin is el fognak indulni.

A Gaussin 2022-től elektromos és hidrogén üzemanyagcellás közúti nehézteherautók komplett modellsorozatát szándékozik piacra dobni, amelyek folyamatos fejlesztéséhez a Dakar-ralin szerzett tapasztalatok is nagy segítséget jelentenek majd. A H2 versenykamiont úgy tervezték, hogy a legnehezebb körülményeket is elviselje és demonstrálja a Gaussin által fejlesztett hidrogén-elektromos hajtáslánc teljesítményét és megbízhatóságát.

A H2 versenykamiont két villanymotor mozgatja, ezek teljesítménye egyenként 300 kW, azaz 408 LE. A meghajtó-rendszer része még egy 380 kW-os üzemanyagcella-rendszer, egy 82 kWh-s akkumulátor, továbbá 80 kilogrammnyi hidrogén tárolására alkalmas tartályok. Ez versenykörülmények között 250 kilométer megtételére elegendő. A H2 maximális sebessége 140 km/óra lehet. A tartályok újratöltés 20 percet vesz igénybe.

A Gaussin nulla emissziós teherautói hidrogén üzemanyagcellás és elektromos verzióban is megvásárolhatók lesznek. Az előbbiek akár 800 kilométer megtételére is képesek lesznek, újratöltésük pedig 20 percet vesz igénybe. A rövidebb távokra szabott, maximum 400 kilométeres hatótávú villanyhajtású teherautókat pedig cserélhető akkumulátorokkal látják el, amelyek cseréje 3 percet vesz igénybe. Az összes nulla helyi emissziójú teherautót a Pininfarina tervezte.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/