A nap képe: A világ legdurvább fényszórója a BMW-től
A BMW egy M4-es segítségével bemutatta a tökéletes láthatóság és látás érdekében kifejlesztett lámpatesteit. Az első fényszórókba lézer költözött, míg a hátsókba a telefongyártásból ismert OLED – előbbi akár 600 méteres fénycsóvával.
A BMW az idei Las Vegasban rendezett elektronikai kiállítás és vásár (Consumer Electronics Show – CES) alkalmából több mint száz autót vitt el a helyszínre, köztük olyan finomságokat, mint az M4 Concept Iconic Lights nevezetű bemutató autó, mely érdekességei a lámpáiban rejlenek.
Bár az első – opcionálisan – lézervilágítással is felszerelhető autó a szintén bajor i8 már hazánkban is kapható, az M4 koncepciója ezt a technológiát emelte egy szinttel feljebb. Az új fényszórók úgy képesek folyamatosan elvilágítani 600 méterre, hogy közben az előttünk haladók ebből semmit sem érzékelnek, hisz képes őket „kitakarni” a rendszer. Ráadásul a navigációval együttműködve egy-egy kereszteződés és élesebb kanyar nehezen belátható szegleteibe is tud fényt juttatni.
A hátsó lámpák sem mindennapiak. A szerves fénykibocsátó diódák (OLED) az egymás elé felépülő leheletvékony félvezető rétegek segítségével teszik messziről láthatóvá és jól megkülönböztethetővé az autó fenekét, miközben rétegenként csupán 1,4 mm-es a vastagságuk így a kisebb fogyasztás mellett kevesebb helyet is igényelnek, továbbá képesek külön-külön működni – ahogy az a képeken is látszik.
Ha minden jól megy, és a közönségnek is tetszeni fognak a technológiák – de hisz miért ne lenne így – akkor az első ilyen világítású modell egy M-es BMW lehet valamikor a jövő év tájékán – viszont a várható árcédulára még ilyen távlatokból is rossz gondolni.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)