/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a világ leggyorsabb négyüléses autója

2020. március 06. 13:25   |   Autoblog
címkék:  

A Koenigsegg új területre merészkedett és megalkotta a világ első négyüléses „mega” autóját, egyben az első négyüléses modelljét. Nem túlzás kijelenteni, hogy a Gemera új járműkategóriát teremtett, a tágas, négyszemélyes utasterű, környezetbarát üzemeltetésű hipersportautóét. Az 1700 lóerős Gemerából csak 300 darabot fognak gyártani.

Az új Mega-GT négy felnőtt számára kényelmes és tágas utasteret nyújt, s a poggyászokat sem kell otthon hagyni, fedélzetén ugyanis négy darab kabinbőröndnek is akad hely. Négyüléses mivolta ellenére a Gemera könnyen maga mögé utasítja a legtöbb kétüléses hipersportautót, legyenek azok belsőégésű vagy villanymotorral hajtottak. A Gemera lényege azonban a nagy távolságok megtétele családi vagy baráti körben, korábban soha nem tapasztalt vezetési élmény kíséretében.

A Gemera mindennapos használhatóságával és kényelmi szolgáltatásaival is kiemelkedik. Például mind a négy ülés fűthető és szellőztethető, s minden utasnak két darab pohártartó jár, egy hűtött és egy fűtött. A fedélzeten emellett két nagy infotainment képernyő, első és hátsó vezeték nélküli telefontöltök, Apple CarPlay, internet és wifi hotspot, 11 hangszórós audiorendszer, továbbá háromzónás klíma és sok egyéb extra is megtalálható. A hatalmas felfelé nyíló ajtókon keresztül az első és a hátsó ülések megközelítése egyaránt könnyű, nincsenek útban a B-oszlopok sem.

A 3 méteres tengelytáv (hossz 4975, szélesség 1988, magasság 1295 mm) rendkívüli menetkomfortot és stabilitást szavatol. A négykerék-kormányzásnak köszönhetően pedig a fordulókör a kisautók szintjén áll. A négykerék-kormányzást még megfejelték mind a négy kerékre ható nyomatékvektor szabályozással, amely páratlan fordulékonyságot és kormányozhatóságot eredményezett. A hasmagasság is változtatható, 117-ről akár 152 mm-re. A Gemera rendkívül biztonságos autó is, szénszálas önhordó, gyűrődőzónákkal kialakított karosszériát, hat intelligens légzsákot, s az összes létező biztonsági elektronikát, illetve asszisztens rendszert felvonultatja. Visszapillantó tükrök helyett pedig kamerákat használ.

A Koenigsegg Gemerában összesen négy motor található, amelyek összteljesítménye eléri az 1,27 MW-ot, vagyis az 1700 lóerőt. Mérnöki csoda, ahogyan ezeket és a hajtáslánc többi elemét elhelyezték a karosszériában. A belsőégésű motort a kabin és a hátsó csomagtér közé építették be, két villanymotort szereltek a hátsó tengelyre, egyet pedig ráültettek a főtengelyre, a hibridrendszer akkumulátorcelláit pedig az első ülések alá, illetve a középső alagútba telepítették, ahol a legbiztonságosabb.

A belsőégésű motor egy száraz karteres, 2 literes és háromhengeres, FreeValve rendszerrel működő duplaturbós erőforrás, amely 600 lóerőt és 600 Nm nyomatékot termel, utóbbit széles, 2000-től 7000-ig tartó fordulatszám-tartományban. A Tiny Friendly Giant (TFG) becenevű aggregát 8500-ig képes elpörögni és csupán 70 kilogrammot nyom. Egy 400 LE teljesítményű és 500 Nm nyomatékú villanymotorral egyetemben az első tengelyt hajtja meg. A két hátsó kerékhez is tartozik egy-egy villanymotor, ezek teljesítménye egyenként 500 lóerő, nyomatékuk pedig 1000 Nm. A három elektromos motor kombinált teljesítménye 1100 lóerő, amely kiegészülve a TFG 600 lóerejével 1700 lóerős teljesítményt eredményez. Az 1850 kg menetkész tömegű, összkerékhajtású Gemera csupán 1,9 másodperc alatt katapultál százra, végsebessége pedig jóval 400 km/óra fölött van.

A Gemera második generációs bioetanollal vagy karbon-semleges metanollal, például Vulcanollal feltankolva legalább olyan környezetbarát módon üzemeltethető, mint egy „zöld” árammal feltöltött villanyautó. A kocsi persze E85-tel és a legrosszabb esetben hagyományos üzemanyaggal is hajtható. A három villanymotorral egyébként a Gemera 300 km/órás tempóig is csendesen gyorsíthat. A 800 volt feszültségű, 16,6 kWh kapacitású, folyadékhűtésű akkumulátor 50 kilométeres emissziómentes hatótávolságot szavatol. Egy 75 literes üzemanyagtartály is van a fedélzeten, így a Gemera hatótávolsága elméletben elérheti az 1000 kilométert is.

A Gemerából 300 darabot fognak összeszerelni, az áráról egyelőre nem adtak tájékoztatást.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/