/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a világ leggyorsabb négyüléses autója

2020. március 06. 13:25   |   DG
címkék:  

A Koenigsegg új területre merészkedett és megalkotta a világ első négyüléses „mega” autóját, egyben az első négyüléses modelljét. Nem túlzás kijelenteni, hogy a Gemera új járműkategóriát teremtett, a tágas, négyszemélyes utasterű, környezetbarát üzemeltetésű hipersportautóét. Az 1700 lóerős Gemerából csak 300 darabot fognak gyártani.

Az új Mega-GT négy felnőtt számára kényelmes és tágas utasteret nyújt, s a poggyászokat sem kell otthon hagyni, fedélzetén ugyanis négy darab kabinbőröndnek is akad hely. Négyüléses mivolta ellenére a Gemera könnyen maga mögé utasítja a legtöbb kétüléses hipersportautót, legyenek azok belsőégésű vagy villanymotorral hajtottak. A Gemera lényege azonban a nagy távolságok megtétele családi vagy baráti körben, korábban soha nem tapasztalt vezetési élmény kíséretében.

A Gemera mindennapos használhatóságával és kényelmi szolgáltatásaival is kiemelkedik. Például mind a négy ülés fűthető és szellőztethető, s minden utasnak két darab pohártartó jár, egy hűtött és egy fűtött. A fedélzeten emellett két nagy infotainment képernyő, első és hátsó vezeték nélküli telefontöltök, Apple CarPlay, internet és wifi hotspot, 11 hangszórós audiorendszer, továbbá háromzónás klíma és sok egyéb extra is megtalálható. A hatalmas felfelé nyíló ajtókon keresztül az első és a hátsó ülések megközelítése egyaránt könnyű, nincsenek útban a B-oszlopok sem.

A 3 méteres tengelytáv (hossz 4975, szélesség 1988, magasság 1295 mm) rendkívüli menetkomfortot és stabilitást szavatol. A négykerék-kormányzásnak köszönhetően pedig a fordulókör a kisautók szintjén áll. A négykerék-kormányzást még megfejelték mind a négy kerékre ható nyomatékvektor szabályozással, amely páratlan fordulékonyságot és kormányozhatóságot eredményezett. A hasmagasság is változtatható, 117-ről akár 152 mm-re. A Gemera rendkívül biztonságos autó is, szénszálas önhordó, gyűrődőzónákkal kialakított karosszériát, hat intelligens légzsákot, s az összes létező biztonsági elektronikát, illetve asszisztens rendszert felvonultatja. Visszapillantó tükrök helyett pedig kamerákat használ.

A Koenigsegg Gemerában összesen négy motor található, amelyek összteljesítménye eléri az 1,27 MW-ot, vagyis az 1700 lóerőt. Mérnöki csoda, ahogyan ezeket és a hajtáslánc többi elemét elhelyezték a karosszériában. A belsőégésű motort a kabin és a hátsó csomagtér közé építették be, két villanymotort szereltek a hátsó tengelyre, egyet pedig ráültettek a főtengelyre, a hibridrendszer akkumulátorcelláit pedig az első ülések alá, illetve a középső alagútba telepítették, ahol a legbiztonságosabb.

A belsőégésű motor egy száraz karteres, 2 literes és háromhengeres, FreeValve rendszerrel működő duplaturbós erőforrás, amely 600 lóerőt és 600 Nm nyomatékot termel, utóbbit széles, 2000-től 7000-ig tartó fordulatszám-tartományban. A Tiny Friendly Giant (TFG) becenevű aggregát 8500-ig képes elpörögni és csupán 70 kilogrammot nyom. Egy 400 LE teljesítményű és 500 Nm nyomatékú villanymotorral egyetemben az első tengelyt hajtja meg. A két hátsó kerékhez is tartozik egy-egy villanymotor, ezek teljesítménye egyenként 500 lóerő, nyomatékuk pedig 1000 Nm. A három elektromos motor kombinált teljesítménye 1100 lóerő, amely kiegészülve a TFG 600 lóerejével 1700 lóerős teljesítményt eredményez. Az 1850 kg menetkész tömegű, összkerékhajtású Gemera csupán 1,9 másodperc alatt katapultál százra, végsebessége pedig jóval 400 km/óra fölött van.

A Gemera második generációs bioetanollal vagy karbon-semleges metanollal, például Vulcanollal feltankolva legalább olyan környezetbarát módon üzemeltethető, mint egy „zöld” árammal feltöltött villanyautó. A kocsi persze E85-tel és a legrosszabb esetben hagyományos üzemanyaggal is hajtható. A három villanymotorral egyébként a Gemera 300 km/órás tempóig is csendesen gyorsíthat. A 800 volt feszültségű, 16,6 kWh kapacitású, folyadékhűtésű akkumulátor 50 kilométeres emissziómentes hatótávolságot szavatol. Egy 75 literes üzemanyagtartály is van a fedélzeten, így a Gemera hatótávolsága elméletben elérheti az 1000 kilométert is.

A Gemerából 300 darabot fognak összeszerelni, az áráról egyelőre nem adtak tájékoztatást.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/