/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a világvége pickup

2019. szeptember 05. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Az ausztrál Patriot Campers, miután a legkeményebb terepekre tervezett utánfutójukkal a szakma minden létező díját elnyerték, kibővítették tevékenységüket és hozzáláttak, hogy megépítsék a világ legkiválóbb tereptúra-gépkocsiját.

A 2016-ban bemutatott Supertourer egy nálunk ismeretlen típusra, a Toyota Land Cruiser eredeti, hard core munkagép vérvonalát folytató LC79-es típusra épült. A tervezők választása nem véletlenül esett erre a típusra. Az elpusztíthatatlan futóműhöz, az örökéletűre épített, 4,5 literes V8-as dízelmotorhoz (205 LE, 430 Nm) és a felezővel, valamint zárható első és hátsó differenciálművekkel szerelt összkerékhajtáshoz ugyanis ennél a típusnál platós felépítmény társul. Ez a kialakítás pedig egy olyan, moduláris tárolórendszer kidolgozását és elhelyezését tette lehetővé, amelynek révén az ügyfelek pontosan az igényeiknek megfelelő csomagot állíthatták össze.

Az eredeti Supertourer rendkívül népszerűnek bizonyult az overlanding táborán belül, elsősorban a megbízható Toyota technológiának köszönhetően. Amint azonban a tereptúrázás műfaja egyre szélesebb társadalmi rétegeket hódított meg, megszületett az igény egy fényűzőbb kidolgozású, kényelmesebb, ám a terepen ugyanolyan magabiztosan mozgó verzióra. A Patriot Campers csapata egy pillanatig sem hezitált: fogták az LC79 kékvérű testvérét, a Land Cruiser 200-as szériát, és abból építették meg hiánypótló autójukat.

Ehhez persze előbb ki kellett alakítani a moduláris rekeszeket befogadó platót. Először levágták a karosszéria hátsó harmadát, és a C-oszlop mögött lezárták az utasteret. A 2×2 méteres rakfelületet 3,0 milliméter vastag, hajóipari minőségű alumíniumból marták ki. A plató formázott oldalfalai lenyithatók és eltávolíthatók, alattuk központi zárral reteszelhető tárolórekeszeket találunk. Az utastér felöli merevítő idomban kapott helyet a beépített víztartály, illetve az üzemanyagtartály töltőnyílása, valamint az éjszakai táborverést elősegítő, nagyteljesítményű LED-es platóvilágítás.

Az erre a robusztus platformra erősíthető modulokat (amelyek a tárolórekesztől kezdve a fedélzeti áramfejlesztőn át a tábori konyháig a legkülönfélébb funkciókat látják el) szintén távirányítható központi zárral szerelték fel, így sem menet közben, sem parkoláskor nem kell aggódni tartalmuk biztonsága miatt. A platón a repülőgépiparban használatos lekötőszemek segítségével rögzíthetők a túrázás egyéb kellékei, a dobozok tetejére pedig speciális, sátorrá kinyitható tetőbox kerülhet.

A Patrior Campers „kulcsra kész” autót is árul, de az ügyfelek meglévő Land Cruiser modelljeinek átalakítására is vállalkoznak. Egy komplett Supertourer 200-as pickuppá történő átalakítása nagyságrendileg 80 ezer ausztrál dollárba, azaz 16,3 millió forintba kerül – ehhez jön még hozzá maga az autó, felszereltségi szinttől függően 90-130 ezer dollárért (18,3-26,4 millió forint). A fent részletezett plató beépítésén túl a munka magában foglalja az alváz 65 centiméteres nyújtását, az utastér átalakítását, a megengedett legnagyobb össztömeg 4,5 tonnára való növelését. Különleges futóműkomponensek és egyedi, 19 colos keréktárcsák kerülnek az autó alá, alapfelszerelés az első és hátsó csörlő, a sznorkel, a vonóhorog és a vontatásra felkészített, meghosszabbítható szárra szerelt külső visszapillantó tükrök.

Ez azonban még csak a pickup, a külön konfigurálható, eltérő méretben és tartalommal választható konténerek mellett kiegészítő akkumulátor, extra pótkerék, teljes hasvédelem, extra világítás és több tucatnyi további extra rendelhető. A költségek tehát könnyen szöknek a csillagos égig – ám ha egyszer összeállítottuk álmaink tereptúra-járművét, azzal akár a világ végére is eljuthatunk, akár világ végi körülmények között is, hogy háborítatlanul gyönyörködhessünk abban a bizonyos csillagos égboltban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/